Gå till innehåll

Ett (litet) register över saltvattensord


Utstrand

Rekommenderade inlägg

Hejsan.

Jag har nog för mycket fritid ibland..

Först tänkte jag skriva ner lite krångliga saltvattensord med förklaring till som jag inte riktigt har grepp om. Funderade på att göra det på ett vanligt papper. Sen kom jag på at jag skulle skriva på datorn i stället.

Krångla såklart till det i ett litet register i php. Då kom nästa tanke, varför inte låta andra få ta del av det. Så jag krånglade till det ännu lite.

Det hela sluta i ett register på min sida där man kan skriva in ord, ge förklaringar till ord mm. Fastnade såklart (som vanligt) för mycket med skapandet och glömde bort dom ord jag funderade över i början:P Men men, dom kommer nog igen:)

Så är det någon som har undringar/förklaringar över ord är ni välkomna att testa funktionen..

Än så länge är det väldigt tomt eftersom ja glömde bort de ord ja undra över;) Slängde upp lite lättare saker som test..

Men kan nog lätt fyllas.

http://www.utstrand.se/saltlexikon/

P.s Är bara en glad amatör i hemsidebyggande men det värkar fungera d.s

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo där ser man, funnits fler med samma idé:)

men men alltid trevligt med ett litet eget register.

Hej Jonas

Kanon, en bra start på något stort i framtiden.

Du kanske kan lägga till en funktion så vi kan "lägga till ord" som vi kan en del om.

Inte direkt men att det lagras någonstans som du sen kan publicera.

/Johan

Hur tänkte du? Hängde inte riktigt med.

Trycker du på "lägg till" (uppe i vänstra hörnet) Får du lägga till så mycket du vill, information mm..

Något som saknas där?

Tacksam för förslag/idéer på förbättringar..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo där ser man, funnits fler med samma idé:)

men men alltid trevligt med ett litet eget register.

jag tyckte det behövs ett register absolut! därför jag började samla ihop ord och förklaringar.

inte för att låta allt för negativ, så tycker jag nästan de är bättre att uppdatera "saltwikin" iställetoch lägger ner energi på detta! tror den har lite bättre potential och de är dumt att uppfinna hjulet två gånger! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur tänkte du? Hängde inte riktigt med.

Trycker du på "lägg till" (uppe i vänstra hörnet) Får du lägga till så mycket du vill, information mm..

Något som saknas där?

Tacksam för förslag/idéer på förbättringar..

Jo jag tänkte utan att titta ordentligt. Så att du har precis den funktion som jag efterlyste.

Skicka in "Returpum" till dig, läs gärna igenom och rätta ett fel som jag vet (så skall vara som)

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte på en sak. Kanske kan fixa en liten funktion som wikipedia har där olika

ord är klickbara för att hitta mer information om just det ordet.

Känn nu ingen brådis, bättra sakta fram än fortfram och in i väggen.

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte på en sak. Kanske kan fixa en liten funktion som wikipedia har där olika

ord är klickbara för att hitta mer information om just det ordet.

Känn nu ingen brådis, bättra sakta fram än fortfram och in i väggen.

/Johan

Den tanken har slagit mig också, fast blev lite väl krångligt för mig. Jag lyckades inte få ihop det tyvärr. Inget proffs på php tyvärr.

Är du bra på sånt får du gärna komma med tipps. Tänkte att menyn skulle fungera på annat sätt när man la in nytt/ändrade. Att man tryckte på ett ord så skulle det komma som länk. Men men..

Läste igenom de du skrev, och de såg bra ut. Hittade dock inte det där felet du prata om.. Men nu är det godkänt så du kan gå in och ändra igen om det behövs..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...