Gå till innehåll

Spotted Mandarin blev klippt


libben

Rekommenderade inlägg

Köpte en green spotted mandarin i helgen, när den väl fått komma ner i karet så tar det 5 minuter innan den börjar simma upp några cm ovanför sandbädden och direkt så flyger min clarkii fram tillsammans med min hökfisk arcatus och gör snabba hugg mot den varpå sen clarkiin simmar iväg med mandarinen och trycker ner den i sin carpet anemone. Från det att utfallet började och mandarinen var nedtryckt i carpeten så tog det kanske 4 sekunder om ens det.

Misstänker att clarkii'n ansåg mandarinen som prima käk för sin carpet som behövde lite extra käk, skulle väl inte attackerat annars väl?

Knasiga är att jag har 3 andra dragonets redan varav en var mindre än mandarinen och den har fått vara orörd hela tiden. Aja, var bara lite tråkigt att se en carpet få sån lyxlunch.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min första tanke var lite tough luck. Ätas eller leva i harmoni med de andra.

Hade jag räddat den så hade den troligen ändå inte överlevt misstänker jag, var några ordentliga hugg tyvär. Men snabbt gick det. Misstänker dock att clarkii'n ville ge sin värd en bra måltid och att mandarinen var ny osv. Hökfisken tänkte nog inte på att det var en fisk, den bara följde med i huggreflexerna när den såg clarkiin kasta sig efter mat. Hökfisken är jvligt klumpig tycker jag och bara kastar sig efter maten ibland utan att veta vad den siktar efter direkt ;)

Ska väl prova en till mandarin lite senare när jag hittar en som är lite större från början. Denna var inte så speciellt stor 1½ - 2 cm kanske.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...