Arcticreef Postat 14 juli 2009 Dela Postat 14 juli 2009 Jag skulle vilja nominera min Tassled File Fish. Den går fram som en slåttermaskin bland glasrosorna och alla mina är borta (jag hade MÅNGA!). C. Rostratus funkade också bra men den plågade ihjäl mina Tridacnas (körde ner näbben i köttet på dem så de vågade inte vara öppna). den här liraren är helt harmlös och väldigt underhållande att titta på. Den rör sig obehindrat som en helikopter/kolibri och kan simma snabbare än blixten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 14 juli 2009 Dela Postat 14 juli 2009 gud vilken FUL/snygg fisk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 14 juli 2009 Författare Dela Postat 14 juli 2009 gud vilken FUL/snygg fiskYup. den där jeppen lär inte bli gift... dessutom blir en av dem omedelbart ihjälslagen om 2 hamnar i samma burk. Men, den är charmig och äter aiptasia som en slåttermaskin. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 14 juli 2009 Dela Postat 14 juli 2009 ha ha ha ..... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 14 juli 2009 Författare Dela Postat 14 juli 2009 ha ha ha .....Dessutom lär förhållanden vara helt jämställda. Honan backar inte för att slå ihjäl hannen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 14 juli 2009 Dela Postat 14 juli 2009 Dessutom lär förhållanden vara helt jämställda. Honan backar inte för att slå ihjäl hannen.Då är det som det skall då alltså. He he he he Vad heter fisken på svenska? typ populär namn? cool bild du har på din info. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 14 juli 2009 Dela Postat 14 juli 2009 Letherjacket/Läderjacka har jag hört dem kallas. Det är ju en filfisk som förekommer lite då och då i handeln.Jag själv utnämner min C. Kleinii som jag tog över från Spooky här på guiden, den har rensat mitt kar från de få jag hade, tog nog runt 2 dagar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 14 juli 2009 Författare Dela Postat 14 juli 2009 Letherjacket/Läderjacka har jag hört dem kallas. Det är ju en filfisk som förekommer lite då och då i handeln.Jag själv utnämner min C. Kleinii som jag tog över från Spooky här på guiden, den har rensat mitt kar från de få jag hade, tog nog runt 2 dagar. ger den sig på andra invånare än rosorna? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 14 juli 2009 Dela Postat 14 juli 2009 Nix. Inte i mitt kar iaf ska jag väl tillägga, det är väl så med den som andra av denna sort, det är väldigt individuellt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kendra Postat 14 juli 2009 Dela Postat 14 juli 2009 Jag skulle vilja nominera min Tassled File Fish. Den går fram som en slåttermaskin bland glasrosorna och alla mina är borta (jag hade MÅNGA!). C. Rostratus funkade också bra men den plågade ihjäl mina Tridacnas (körde ner näbben i köttet på dem så de vågade inte vara öppna). den här liraren är helt harmlös och väldigt underhållande att titta på. Den rör sig obehindrat som en helikopter/kolibri och kan simma snabbare än blixten.Helt underbart söt:smiley27:. Såg en hos Triton för någon vecka sedan och var beredd att rycka med mig den direkt, tills jag fick veta att den inte åt glasrosor utan koraller... Det finns tydligen två sorter av dessa som inte går att skilja åt utseendemässigt - den ena äter glasrosor, den andra agerar slåttermaskin bland korallerna istället. Har du haft tur eller vet du hur man ser skillnaden på dem? I så fall får du hemskt gärna beställa en åt mig också . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 14 juli 2009 Författare Dela Postat 14 juli 2009 Helt underbart söt:smiley27:. Såg en hos Triton för någon vecka sedan och var beredd att rycka med mig den direkt, tills jag fick veta att den inte åt glasrosor utan koraller... Det finns tydligen två sorter av dessa som inte går att skilja åt utseendemässigt - den ena äter glasrosor, den andra agerar slåttermaskin bland korallerna istället. Har du haft tur eller vet du hur man ser skillnaden på dem? I så fall får du hemskt gärna beställa en åt mig också .jag såg samma fisk. Faktum vet jag inte har en aning. Men far och son Triton kan säkert hjälpa till. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kendra Postat 15 juli 2009 Dela Postat 15 juli 2009 jag såg samma fisk. Faktum vet jag inte har en aning. Men far och son Triton kan säkert hjälpa till.Det var just Leffe som avstyrde impulsköpet och berättade om att det inte går att skilja de båda sorterna åt, innan man har sett vad de mumsar på... Får väl hoppas att nästa han får in är en aiptasia terminator... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Irrbloss Postat 27 augusti 2009 Dela Postat 27 augusti 2009 Det var just Leffe som avstyrde impulsköpet och berättade om att det inte går att skilja de båda sorterna åt, innan man har sett vad de mumsar på... Får väl hoppas att nästa han får in är en aiptasia terminator...dessa fil fiskar käkar rosor:Pervagor melanocephalus - redtail filefish (vänster)Acreichthys tomentosus - Bristletail filefish (mitten)Aluterus scriptus - Scrawled filefish (höger)så du får la hålla utkik efter nån av dem. personligen tycker jag att aluterus är den sötaste och finaste av dem Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.