Gå till innehåll

Bästa glasros (aiptasia) ätaren?


Arcticreef

Rekommenderade inlägg

Jag skulle vilja nominera min Tassled File Fish. Den går fram som en slåttermaskin bland glasrosorna och alla mina är borta (jag hade MÅNGA!). C. Rostratus funkade också bra men den plågade ihjäl mina Tridacnas (körde ner näbben i köttet på dem så de vågade inte vara öppna). den här liraren är helt harmlös och väldigt underhållande att titta på. Den rör sig obehindrat som en helikopter/kolibri och kan simma snabbare än blixten.

IMG_0137.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle vilja nominera min Tassled File Fish. Den går fram som en slåttermaskin bland glasrosorna och alla mina är borta (jag hade MÅNGA!). C. Rostratus funkade också bra men den plågade ihjäl mina Tridacnas (körde ner näbben i köttet på dem så de vågade inte vara öppna). den här liraren är helt harmlös och väldigt underhållande att titta på. Den rör sig obehindrat som en helikopter/kolibri och kan simma snabbare än blixten.

Helt underbart söt:smiley27:. Såg en hos Triton för någon vecka sedan och var beredd att rycka med mig den direkt, tills jag fick veta att den inte åt glasrosor utan koraller... Det finns tydligen två sorter av dessa som inte går att skilja åt utseendemässigt - den ena äter glasrosor, den andra agerar slåttermaskin bland korallerna istället. Har du haft tur eller vet du hur man ser skillnaden på dem? I så fall får du hemskt gärna beställa en åt mig också -dregglar-.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Helt underbart söt:smiley27:. Såg en hos Triton för någon vecka sedan och var beredd att rycka med mig den direkt, tills jag fick veta att den inte åt glasrosor utan koraller... Det finns tydligen två sorter av dessa som inte går att skilja åt utseendemässigt - den ena äter glasrosor, den andra agerar slåttermaskin bland korallerna istället. Har du haft tur eller vet du hur man ser skillnaden på dem? I så fall får du hemskt gärna beställa en åt mig också -dregglar-.

jag såg samma fisk. Faktum vet jag inte har en aning. Men far och son Triton kan säkert hjälpa till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag såg samma fisk. Faktum vet jag inte har en aning. Men far och son Triton kan säkert hjälpa till.

Det var just Leffe som avstyrde impulsköpet och berättade om att det inte går att skilja de båda sorterna åt, innan man har sett vad de mumsar på... Får väl hoppas att nästa han får in är en aiptasia terminator...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
Det var just Leffe som avstyrde impulsköpet och berättade om att det inte går att skilja de båda sorterna åt, innan man har sett vad de mumsar på... Får väl hoppas att nästa han får in är en aiptasia terminator...

dessa fil fiskar käkar rosor:

Pervagor melanocephalus - redtail filefish (vänster)

Acreichthys tomentosus - Bristletail filefish (mitten)

Aluterus scriptus - Scrawled filefish (höger)

så du får la hålla utkik efter nån av dem. personligen tycker jag att aluterus är den sötaste och finaste av dem

post-4254-14468917877071_thumb.jpg

post-4254-14468917877134_thumb.jpg

post-4254-1446891787721_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...