Gå till innehåll

Rsm 250 + Rsm 130d


Loay

Rekommenderade inlägg

  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Snygga kar Loay!

Vad det gäller UV-C till RSM så använde jag en pump med inbyggt UV-C (dioder) som jag la i skummarfacket, ovanpå skummaren. Jag vet dock inte hur effektiva dioderna är. Det fungerade visserligen bra de sex månader jag hade karet men det var kanske bara tur. :)

En bekant till mig har ett större UV-C hängades bakom karet med en pump som drar vatten från skummarfacket, genom UV-C:t och tillbaks till samma fack. Han har även en kylare kopplad på samma slinga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul design, har du limmat/borrat eller hur har du satt stenen så den ligger på plats? Ser iallafall rent o snyggt ut :)

Tack, har använt mig av buntband, mycket enkelt faktiskt... då det finns mycket hål i stenarna, så är det bara att trä igenom och in i nästa sten och dra åt =) hoppas du förstod

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snygga kar Loay!

Vad det gäller UV-C till RSM så använde jag en pump med inbyggt UV-C (dioder) som jag la i skummarfacket, ovanpå skummaren. Jag vet dock inte hur effektiva dioderna är. Det fungerade visserligen bra de sex månader jag hade karet men det var kanske bara tur. :)

En bekant till mig har ett större UV-C hängades bakom karet med en pump som drar vatten från skummarfacket, genom UV-C:t och tillbaks till samma fack. Han har även en kylare kopplad på samma slinga.

Okej, tack för ideérna, får väll testa något utav det... har också kylare kopplad till karet, så de kanske blir att testa alt.2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok tänkte på det oxå :) någon speciell inriktning på karet framöver? med tanke på scapen.

nja, inte bestämmt mig helt, men blir nog en del färgrika mjukkoraller, tycker att det ger en fint liv i karen... Och sen så vill sambon ha en massa udda fiskar, typ ko, koffert, igelkotts fiskar... men vet inte riktigt hur de kommer gå med det, lär väll ta död på mina lägre djur och koraller antar jag... jag föredrar snälla och färgglada fiskar iaf....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehehe känner igen det där med fisken :) mjukkoraller tycker jag ger mer liv i karet även vissa lps koraller som rör sig ger mer liv än bara spskoraller. Lycka till ska bli kul o se hur det utvecklar sig.

ja, precis, mycket rörliga o färgrika koraller... Jaså så du känner igen dig där? något bra svar åt vad man gör åt det? =)

Tack ska du ha, lägger upp mer bilder när något nytt har införskaffats...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det bästa är antingen så väljer du ut några passande firrar du tänkt skaffa. Fast bara skaffa en av så låter du henne välja av dem så tror hon att hon valt en helt ny fisk som är typ hennes i karet :) Att ha med tjejen/sambon i butiken kan bli mycket fel då det gärna blir impulsköp man får ångra sen. sen brukar jag säga vill du att den ska äta upp nemo ;) eller räkan vi har i karet, då brukar de inte vilja ha den fisken längre utan vill ha en snäll fisk, beroende på hur känslig tjejen är ;) lycka till

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det bästa är antingen så väljer du ut några passande firrar du tänkt skaffa. Fast bara skaffa en av så låter du henne välja av dem så tror hon att hon valt en helt ny fisk som är typ hennes i karet :) Att ha med tjejen/sambon i butiken kan bli mycket fel då det gärna blir impulsköp man får ångra sen. sen brukar jag säga vill du att den ska äta upp nemo ;) eller räkan vi har i karet, då brukar de inte vilja ha den fisken längre utan vill ha en snäll fisk, beroende på hur känslig tjejen är ;) lycka till

hahahhahahahha :D Du kan detta du =) tack för tippsen, kommer helt klart följa dina spår=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vill ha STÖRRE kar.... :D:D Man blir fan aldrig nöjd!!! Skulle köpt ett större från redan första början!!! hahhah, ingen som vill byta 2 nya RSM burkar mot en stoor... typ 600+ ;) Får väll bli ett nytt snart igen =) En fråga bara... klarar golvet i en lägenhet typ 1 Ton? (menar inte hela golvet i hela lägenheten nu) så jävlas inte med mig :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite nya fiskar och koraller:

Ursäkta bildernas kvalite, är tyvärr inte den ultimate fotografen....

Urläcker... Lite svår att fånga på bild bara!

IMGP2091.jpg

IMGP2092.jpg

IMGP2095.jpg

IMGP2093.jpg

Catalaphyllia Jardinei

IMGP2098.jpg

Tack laggeman =) han är ju ENORM

IMGP2099.jpg

IMGP2103.jpg

IMGP2101.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ojsan nice nice, du har allt fått tag i riktiga robusta fiskar :) vad heter din sandvändare den var ju jättefin :)

tack tack... den heter så mycket som "Valenciennea wardi" riktigt snygg tycker ja den är...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

wardin är skit snygg......var själv sugen på att köpa den.
wardin är skit snygg......var själv sugen på att köpa den.

Riktigt jävla snygg vill jag säga... kom nyss hem efter en reijalös fylla och såg att den var död,(Wardin) vet ifan vad som gått snett, verka som min andra sandvändare var efter den lite,... men tycker inte att den ska kunna dö på 48 timmar på grund av "mobbing"

får ta och skaffe en ny imorgon... riktigt snygg, så värt vartenda krona =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt jävla snygg vill jag säga... kom nyss hem efter en reijalös fylla och såg att den var död,(Wardin) vet ifan vad som gått snett, verka som min andra sandvändare var efter den lite,... men tycker inte att den ska kunna dö på 48 timmar på grund av "mobbing"

får ta och skaffe en ny imorgon... riktigt snygg, så värt vartenda krona =)

Hade dom flera stycken?

jag har ju redan en valenncia strigata.....det hade kanske inte funkat?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...