Gå till innehåll

Zeolit


thore kjellberg

Rekommenderade inlägg

<DIV>

<DIV>CRILLE:</DIV>

<DIV>- ja ,det är Noll Nitrat jag använder.</DIV>

<DIV>Remover, Controller,Nitrat stop osv,ären produktbenämning, Texproduktbenämningen Amazonfrån tillverkaren Volvo...</DIV>

<DIV>Materialet som tar bort nitrat ärkallasClinoptilolite(latin?). Det är en zeolit bland 100 andra. Dessakan vara naturligt förekommande eller artificiellt tillverkat av människan. NitratNoll är den produkt som passar till akvariehobbyn.</DIV>

<DIV>JAKEN</DIV>

<DIV>- jag vet många akvarister som har använt denna zeolit under nio månader med bara positiva erfarenheter.90% är zeolit och de resterande10% är annat materialsom ärocksåofarliga.Lavasten innehåller naturlig näring ochhar dessutom intesamma poriösitet som zeoliten.</DIV>

<DIV></DIV></DIV>

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 115
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Jag vill förklara en sak:

Zeolit tar inte bort trådalger.

Har du trådalger så har man säkerligen ingen nitrat eller fosfat att mäta. Det beror naturligtvis på att trådalgerna har sugit upp nitratet och fosfatet, så att de kan växa. För att få bort algerna får du skrubba bort algerna och använda sjöborrar och asterasnäckor.

go´natt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jag beställde förra veckan paketet kom idag TOMT bara fakturan låg kvar i paketet, öppningen på påsen som dom skickat zeoliten i hade gått uppsmiley19.gif. Jag ringde till Zeosand, dom skulle skicka nya så fort jag betalat fakturan, Jag blir så trött på Posten smiley7.gifman tycker att dom kan va lite rädda saker som deras kunder skickar, för ta betalt gör dom ju.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Har du tagit bort plastpåsen? Dum fråga men jag vet att man kan göra de mest konstiga misstagen som finns (Egen erfarenhetsmiley9.gif) Enligt uppgift så ska en testperson ha sänkt från 25 i nitrat till noll bara på några veckor med denna zeolit. Hur och var har du placerat nätpåsen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag undrar om jag gör nåt fel. Har haft Zeolit i mitt 450 litere i sammanlagt 3 evckor nu, första vekan hade jag bara en påse, men när jag efter mätning inte såg någoon skillnad så hade jag i den andra påsen oxå. Nu två veckor efter det så har jag fortfarande relativt högt nitrat. ca 20 ligger det på....

Det hänger i de där nätpåsarna i "sumpen" på mitt percula 120. Är det kanske för lite flöde där bakom? För inte ska jag behöva ha mer än två påsar i ett 450l kar??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...