Gå till innehåll

Olika versioner av Clownhotell...


qvintus53

Rekommenderade inlägg

Hej.

Håller på och förbereder för att ta första steget och starta upp mitt första saltvattensakvarium.

Har bestämt mig för att skaffa ett Clownhotell. När jag har läst här på forumet så har jag förstått att det ska finnas två versioner av det akvariumet.

Min fråga är hur man ser skillnad på dom och är det stor prisskillnad? Eller går det enkelt att uppgradera Version 1 till version 2?

Kanske inte ens är så stor skillnad på dom att det är värt att bry sig om det?

Tack på förhand

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att ha kört med ett AN evo1 i drygt ett år så köpte jag i fredags ett Clownhotell på Bromma Zoo-marknad.

Hade också läst en del på forumet om två olika versioner och lyckades komma fram till detta:

Version 1 - Har endast en cirkulationspump (den som sitter till skummaren) och har 2 st utblås från fack 4.

Version 2 - Har dubbla pumpar, en i fack 4 ock en till skummaren. Har endast ett utblås från fack 4 (kopplat till sista pumpen).

Finns säkert fler skillnader men dessa är vad jag sett.

Det som jag köpte var ett version 2 med dubbla 750L/h-pumpar och ett utblås och det betalade jag 1699kr för.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar.

Är det röda eller svarta knappar på locket?

Ringde Bromma Zoomarknad i går och frågade om dom visste vad det var för skillnad, men dom hade ingen aning. Påstod att dom bara hade clownhotell med en pump & det kostade 1699:-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag frågade med när jag ringde och då sa dom med att dom bara hade den gamla med en pump. Men tänkte då komplettera själv med en liten 400L/h-pump så det gjorde väl inte så mycket, men väl där så visade det sig att det då visst var dubbla pumpar i dom som såldes.

Hade med hört det där om olika färger på knapparna, men min har röda knappar men är som sagt den nyare versionen (såvida det inte finns ännu fler varianter)...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...