Gå till innehåll

varning för vattenskader av Mce 600 vid strömavbrott


Rekommenderade inlägg

hej!

Hadde kunnat ha en fin vattenskada i min lgh nu om jag inte hadde varit hemma och hört porlandet.

kanske jag som är trög =) men jag hadde fölängt luft slangen för att ha den nere i skåpet för att slippa sug ljudet, men följden blev att nu när jag fick strömavbrott så blev där ett bak sug i slangen och allt vatten rann ut på golvet ca en halv liter .

Vet inte i fall fler har gjort denna korakde lösning men i fall där finns de så rekomenderar jag er att ta bort salngen så ni inte får vatten skador i era hus.

de var allt för mej =)

Mvh/Marcus Björk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

precis,, tror knappt venturin hade orkat att dra luften genom en backventil. det är en sak att "trycka" genom en backventil, än att suga genom den..

mvh manne

okej... jag ska bygga ljuddämmpare villket fallsom så!

hadde täng hitta en lagom liten flaska eller något och fylla den med vadd borde dämpa lite iellafall

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det brukar gälla skummare generellt, så MCE600 får lite oförtjänat kritik av trådskaparen. :)

Det bästa för ljuddämpning och rening på insuget är ett filter med vadd och aktivt kol emellan - kör man med aktivt kol kommer dessutom inte skummaren att funka sämre när någon steker mat i huset/lägenheten. Ni anar inte hur mkt skit som skummaren är kapabel att suga in utan aktivt kol på insuget.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...