Gå till innehåll

Rör vid utbålset på clownhotell


BQGrogg

Rekommenderade inlägg

Tjenare!

Jag är mer eller mindre ny inom saltvatten och har endast ett clownhotell som varit igång i ett par månader. Jag har ställt den här frågan i en annan tråd men utan svar, så jag ställer den i en ny tråd. Jag har sett och läst att många tar bort röret för utblåset i sina clownhotell. Är detta något man bör göra? Jag tycker att mitt kar gått bra hittills.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

oftast gör man väl detta om man har en annan pump med streamutblås där. Jag själv köpte till en 500l/h pump till mitt clownhotell och kopplade på det där röret så jag fick mer liv i karet. Vet ej om du redan har en pump där?

Tjenare, och tack för svar!

Jag har inte moddat mitt hotell överhuvudtaget. Jag bara såg att väldigt många har tagit bort rören. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker inte du behöver ta bort röret om allt funkar som det ska. Jag tog bort det och ersatte det med ett Hydor Flo (roterande) utblås men tycker inte det blir särskilt mycket bättre cirkulation av det. En nackdel är dessutom att eremiter och snäckor har en förmåga att kila fast sig mellan utblåset och glaset! Men håller med föregående talare om att det kan vara läge att byta om du funderar på att installera en starkare pump i sista facket.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...