Gå till innehåll

Möblera om i akvariet?


milk

Rekommenderade inlägg

Efter att man kollat runt lite här på SG så har jag blivit väldigt sugen på att möblera om stenarna i mitt akvarium. har ett kub akvarium på 270l och det är väl kanske lite svårare att få till det fint i ett kubakvarium eftersom man oftast måste bygga på höjden. om jag nu skulle göra det skulle det skada balansen på något sätt?

har inte så många koraller än men har ju tänkt införskaffa betydligt fler och jag tänkte så möblera stenare så att korallerna framhävs på ett bättre sätt. om någon vet var man kan få fraggar billig så får de gärna höra av sig :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att man kollat runt lite här på SG så har jag blivit väldigt sugen på att möblera om stenarna i mitt akvarium. har ett kub akvarium på 270l och det är väl kanske lite svårare att få till det fint i ett kubakvarium eftersom man oftast måste bygga på höjden. om jag nu skulle göra det skulle det skada balansen på något sätt?

har inte så många koraller än men har ju tänkt införskaffa betydligt fler och jag tänkte så möblera stenare så att korallerna framhävs på ett bättre sätt. om någon vet var man kan få fraggar billig så får de gärna höra av sig :-)

jag tror inte det skadar någon balans, annat än att du drar upp en massa skit i vattnet.... har du sand på botten så får du försöka dra undan den när du lägger "grunden", så att du inte lägger stenen i sanden.

ang. fraggar så får du vara aktiv i avdelningen "köp och sälj", där de kommer ut fraggar någon gång i veckan.... annars så får du kolla med butikerna runtom i stockholm, dock kan de kosta lite mer där!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, varför ska man inte lägga stenen i sanden?

ja de lär ju vara en aning dyrare i butikerna men ska hålla koll :-)

man ska inte lägga stenarna på sanden av den anledningen att om du nu har nått som gräver lite fint under stenarna så kan dom ju rasa och det kan ju sluta rätt illa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att man kollat runt lite här på SG så har jag blivit väldigt sugen på att möblera om stenarna i mitt akvarium. har ett kub akvarium på 270l och det är väl kanske lite svårare att få till det fint i ett kubakvarium eftersom man oftast måste bygga på höjden. om jag nu skulle göra det skulle det skada balansen på något sätt?

har inte så många koraller än men har ju tänkt införskaffa betydligt fler och jag tänkte så möblera stenare så att korallerna framhävs på ett bättre sätt. om någon vet var man kan få fraggar billig så får de gärna höra av sig :-)

det finns risk att du frigör en del fosfat när du börjar rumstera om. Har du inga sps spelar det kanske ingen avgörande roll men kan vara bra att ha koll på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...