Micke.T Postat 11 augusti 2009 Postat 11 augusti 2009 Hej alla nya o gammla salt nissar. efter en längre tids uppehåll o jag inte haft nån balja alls, ska jag nu dra igång ett saltkar igen.Det är så länge sen tycker jag att jag är Nybörjare på nytt:) Då många gillar när man visar sina projekt tänkte även jag dela med mig lite. det tar ju lite tid att starta up så tåden ä nog inte klar idag:))))))) hoppas ni gillar det. HOPPAS BARA JAG KAN LÄGGA UPP BILDERNA OXÅ. Citera
Micke.T Postat 11 augusti 2009 Författare Postat 11 augusti 2009 Får väl börja med bänken...Jag ville göra den själv. jag har haft alu ställning o möbelkar. nu vill jag göra nåt lite eget. fick bli lecablock o lite bruk:) Citera
Micke.T Postat 11 augusti 2009 Författare Postat 11 augusti 2009 sen kastade jag på lite mur puts på det för att det skulle få lite Snyggare yta. Citera
Micke.T Postat 11 augusti 2009 Författare Postat 11 augusti 2009 Nu har det torkat i cirka 4dagar...börjar bli rätt nöjd nu. Citera
Micke.T Postat 11 augusti 2009 Författare Postat 11 augusti 2009 bänken har jag lodat in så exakt det bara går med vattenpass. men använder mig ändå av en cellplast skiva på 10mm...bättre o va på den säkra sidan...ursäkta kvaliten tagit med mobilkamera. Citera
Micke.T Postat 11 augusti 2009 Författare Postat 11 augusti 2009 Kommer i dagarna att inhandla aqua medic T5 amatur med 2x80w, plus skummare, en deltec mc600. salt och korallgrus. plus ett 4-tal pumpar att börja med. Citera
Norgren Postat 11 augusti 2009 Postat 11 augusti 2009 Sump blir uteslutet ser jag men det blir en jäkla fräck finnish. Citera
Andrea Postat 11 augusti 2009 Postat 11 augusti 2009 Det ser ut som att det kommer bli riktigt snyggt! Citera
Micke.T Postat 11 augusti 2009 Författare Postat 11 augusti 2009 Ja sump är total förbud här. på vinterna är här ofta ström avbrott. Och små barn som letar sig in i varenda hörn. =vatten katastrof . Nu ska jag iväg o titta på lite tillbehör. som pumpar grus o skummare om jag hitta den jag helst vill ha. T5 belysningen ä på plats nu oxå. bilder kommer ikväll hoppas jag Citera
Vargklo Postat 11 augusti 2009 Postat 11 augusti 2009 Kul byggnation - jag har också en akvarieställning av murblock, som jag sedan lagt gipsputs på och målat vitt. Citera
Micke.T Postat 11 augusti 2009 Författare Postat 11 augusti 2009 Inhandlade idag 1st aqua medic 2x150 watt med moonlight. deltec mc600. 25kilo salt o sist men inte minst 2st pumpar på 5800l vardera.till min stora besvikelse tycker jag att skummaren dönar typ....nån som har tips på att få ner ljudet. Citera
Micke.T Postat 12 augusti 2009 Författare Postat 12 augusti 2009 Ursäkta kvaliten. jävla skit mobil. men idag har jag nu fått dit. MH belysningen, T5 amarturen och min skummare o lite pumpar. Citera
Micke.T Postat 12 augusti 2009 Författare Postat 12 augusti 2009 Har en fråga. funderar på att bygga grunden till mitt rev med DÖD LS. nåt man bör tänka på. ska den ligga torr länge innan man vågar använda den eller man ska tvätta eller annat. Citera
Mrlucifer Postat 12 augusti 2009 Postat 12 augusti 2009 jag körde med högtrycken på min döda LS .. så man får bort dom flesta döda parasiterna ... samt annat dött kräl djur.Sen ska du la lägga stenen i saltvatten ett par dar gjorde jag med cirkulation ,.. dock där är jag osäker på om man behöver det. Lydde bara experterna på bromma Zoo .. å det vart kanon för mig.Edit ... Hur många liter är baljan på? Citera
Micke.T Postat 12 augusti 2009 Författare Postat 12 augusti 2009 du menar att innan du la stenen i ditt saltkar efetr hörtrycks tvätten så la du den i ett sepearat kar med salt...vad skulle det ha för funktion???.Mitt kar är på 540l. vattnet har jag inte fyllt ända upp då jag får grus o ska stoppa sten i så fort ja kan. Citera
Mrlucifer Postat 12 augusti 2009 Postat 12 augusti 2009 jag spolade av den först sen la jag den i en balja med salt vatten i ett par dar .. tog upp den spolade av den igen ... glömde jue det viktigaste hehe Citera
Micke.T Postat 12 augusti 2009 Författare Postat 12 augusti 2009 Oki då får man väl testa det då. Tack. Citera
rickard598 Postat 15 augusti 2009 Postat 15 augusti 2009 jag körde med högtrycken på min döda LS .. så man får bort dom flesta döda parasiterna ... samt annat dött kräl djur.Sen ska du la lägga stenen i saltvatten ett par dar gjorde jag med cirkulation ,.. dock där är jag osäker på om man behöver det. Lydde bara experterna på bromma Zoo .. å det vart kanon för mig.Edit ... Hur många liter är baljan på?finns det experter där? dom har jag inte sett till Citera
Micke.T Postat 16 augusti 2009 Författare Postat 16 augusti 2009 finns det experter där? dom har jag inte sett till Kaxigt hehehehehe!!!! jag har faktiskt inte handlat där..men alla tycker klart olika. vet flera som handlar i bromma, men då är det kanske inte värt ett besök då? Citera
wrang Postat 16 augusti 2009 Postat 16 augusti 2009 Ang skummaren kolla om du har den nya bussningen för axeln i pumpen skall visst finnas en ny gummibussning för detta och ev minska ljudet. Annars är det bara att pilla vidare för att göra det tystare. Resonans ljud etc med saltvatten är vanligt. Jag tycker inte att du skall snåla med att köpa död LS karet är såpas litet så lägg pengarna på riktig LS istället Citera
Micke.T Postat 16 augusti 2009 Författare Postat 16 augusti 2009 Japp. jag mailade faktiskt dogman AB. dom skickar dämpare kittet, gratis. wooow. plus att han sa det kommit en ny pump till MC600 där dom fixat så att impellern är bättre så den inte "hoppar" i sidled. Citera
Micke.T Postat 25 augusti 2009 Författare Postat 25 augusti 2009 Jaha det var ju ett tag sen...tänkte uppdatera lite nu då. det som kommit till är 20W deltec uv. filter Levande sten o lite små fisk:))))))) Citera
Micke.T Postat 25 augusti 2009 Författare Postat 25 augusti 2009 Nu får man ju tyvärr tygla sig o inhandla Levande försiktigt:((((( men tror det kan bli rätt bra när det är klart. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.