Gå till innehåll

Mitt Nya projekt


Micke.T

Rekommenderade inlägg

Hej alla nya o gammla salt nissar. efter en längre tids uppehåll o jag inte haft nån balja alls, ska jag nu dra igång ett saltkar igen.Det är så länge sen tycker jag att jag är Nybörjare på nytt:) Då många gillar när man visar sina projekt tänkte även jag dela med mig lite. det tar ju lite tid att starta up så tåden ä nog inte klar idag:))))))) hoppas ni gillar det.

HOPPAS BARA JAG KAN LÄGGA UPP BILDERNA OXÅ.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja sump är total förbud här. på vinterna är här ofta ström avbrott. Och små barn som letar sig in i varenda hörn. =vatten katastrof :). Nu ska jag iväg o titta på lite tillbehör. som pumpar grus o skummare om jag hitta den jag helst vill ha. T5 belysningen ä på plats nu oxå. bilder kommer ikväll hoppas jag

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag körde med högtrycken på min döda LS .. så man får bort dom flesta döda parasiterna ... samt annat dött kräl djur.

Sen ska du la lägga stenen i saltvatten ett par dar gjorde jag med cirkulation ,.. dock där är jag osäker på om man behöver det.

Lydde bara experterna på bromma Zoo .. å det vart kanon för mig.

Edit ... Hur många liter är baljan på?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

du menar att innan du la stenen i ditt saltkar efetr hörtrycks tvätten så la du den i ett sepearat kar med salt...vad skulle det ha för funktion???.

Mitt kar är på 540l. vattnet har jag inte fyllt ända upp då jag får grus o ska stoppa sten i så fort ja kan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag körde med högtrycken på min döda LS .. så man får bort dom flesta döda parasiterna ... samt annat dött kräl djur.

Sen ska du la lägga stenen i saltvatten ett par dar gjorde jag med cirkulation ,.. dock där är jag osäker på om man behöver det.

Lydde bara experterna på bromma Zoo .. å det vart kanon för mig.

Edit ... Hur många liter är baljan på?

finns det experter där? :P dom har jag inte sett till ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ang skummaren kolla om du har den nya bussningen för axeln i pumpen skall visst finnas en ny gummibussning för detta och ev minska ljudet. Annars är det bara att pilla vidare för att göra det tystare. Resonans ljud etc med saltvatten är vanligt.

Jag tycker inte att du skall snåla med att köpa död LS karet är såpas litet så lägg pengarna på riktig LS istället

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...