Gå till innehåll

Emerald krabba farlig?


milk

Rekommenderade inlägg

De skall vara relativt revsäkra så länge det finns stenar att plocka alger på. I de flesta akvarium har vi ju sten och då också alger så för det mesta revsäkra ja.

Det de kan göra dock är välta fraggar och koraller. Min gjorde det hela tiden tills han fick flytta ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, för han fick stanna kvar i påsen över natten iaf, men han är då säker att släppa ner i akvariet? :-) är det en krabba man annars betalar för i handeln? eller är det bara en krabba som brukar följa med? har ju dock en igelkottfisk som han skulle kunna falla offer för om han inte passar sig..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, kommer ihåg att jag rensade min LS från krabbor så mycjket jag kunde när jag köpte den men den här verkar dock väldigt fredlig :-) var inne på akvarie leasings butik förut i veckan och klöpte en korall och jag tror det var den krabban som satt på den korallen då men då fick den gå till en annan, sen igår så när jag skulle sätta in de ny inköpta korallern såg jag att han var med. men ska nog gå bra då :-) han har ju en rätt fin färg faktiskt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, han får helt enkelt hoppa ner i karet när jag kommer hem :-) akvarie leasing samt triton (väldigt nära där jag bor) är bland de bästa butikerna i sthlm enligt mig, även om akvarie leasing hade rätt utsålt båda gångerna jag var där. dock har bromma zoo helt sjuka priser, både bra och dåligt. en hul kirurg tex. som brukar kosta 600 kostar endast 300 där men korallerna vet jag inte. det verkar som de bara sätter ner dom lite varstans i ett akvarium med förbestämda priser :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...