aerie Postat 18 augusti 2009 Postat 18 augusti 2009 Är det någon som har något bra tips på ersättning för de vanliga aningen dyra överrinningskammarna? Kollade på aquaristic och där går de på 350kr för en meter och jag känner mig inte överdrivet lockad av att lägga 700kr på en sån detalj. Måste finnas vettiga alternativ som kanske inte är riktigt lika snygga men inte kostar skjortan heller Citera
_Manne_ Postat 19 augusti 2009 Postat 19 augusti 2009 ett alternativ är ju att köpa plexi o fräsa ut kammen själv, ett annat alternativ är att limma ett plastnät som kam istället. mvh manne Citera
ramq Postat 19 augusti 2009 Postat 19 augusti 2009 Fördelen med "dom dyra" är att dom sitter i en slitsad list som gör att du kan plocka loss den och rengöra kammen. Jag köpte till 1920L-karet en utan list som man bara fäster direkt på glaset, en så att säga mera fast installation och dom vill jag minnas var inte fullt så dyr som du beskriver. Citera
loyden Postat 19 augusti 2009 Postat 19 augusti 2009 jag använder ett grönt plastnät fyrkantiga hål 5*5mm stora fins att köpa hos en välsorterad handelsträdgård Citera
aerie Postat 19 augusti 2009 Författare Postat 19 augusti 2009 Fördelen med "dom dyra" är att dom sitter i en slitsad list som gör att du kan plocka loss den och rengöra kammen. Jag köpte till 1920L-karet en utan list som man bara fäster direkt på glaset, en så att säga mera fast installation och dom vill jag minnas var inte fullt så dyr som du beskriver.Fick nog ett dålig ex av den för min satt så hårt så den klarar jag inte rycka upp utan att jag är rädd slita loss hela fästet(sitter med silicon mot glaset), speciellt inte nu när det vuxit lite kalkalger över alltihop Tror nog sånt grönt nät känns som en bra lösning för min del, då kan man dessutom göra det lite högre för att hindra fiskar som vill hoppa över. Citera
Ted-m Postat 19 augusti 2009 Postat 19 augusti 2009 jag använder ett grönt plastnät fyrkantiga hål 5*5mm stora fins att köpa hos en välsorterad handelsträdgårdKan vara samma nät som jag använder till mina standpipes som avrinning samt rensa ut det grövsta från att åka ner tex fiskar Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.