Gå till innehåll

Ytavrinningskammarsalternativ?


aerie

Rekommenderade inlägg

Är det någon som har något bra tips på ersättning för de vanliga aningen dyra överrinningskammarna? Kollade på aquaristic och där går de på 350kr för en meter och jag känner mig inte överdrivet lockad av att lägga 700kr på en sån detalj. Måste finnas vettiga alternativ som kanske inte är riktigt lika snygga men inte kostar skjortan heller :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fördelen med "dom dyra" är att dom sitter i en slitsad list som gör att du kan plocka loss den och rengöra kammen. Jag köpte till 1920L-karet en utan list som man bara fäster direkt på glaset, en så att säga mera fast installation och dom vill jag minnas var inte fullt så dyr som du beskriver.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fördelen med "dom dyra" är att dom sitter i en slitsad list som gör att du kan plocka loss den och rengöra kammen. Jag köpte till 1920L-karet en utan list som man bara fäster direkt på glaset, en så att säga mera fast installation och dom vill jag minnas var inte fullt så dyr som du beskriver.

Fick nog ett dålig ex av den för min satt så hårt så den klarar jag inte rycka upp utan att jag är rädd slita loss hela fästet(sitter med silicon mot glaset), speciellt inte nu när det vuxit lite kalkalger över alltihop :)

Tror nog sånt grönt nät känns som en bra lösning för min del, då kan man dessutom göra det lite högre för att hindra fiskar som vill hoppa över.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...