Gå till innehåll

clownhotell


zeup

Rekommenderade inlägg

eftersom man beställt ett större kar o bara går omkring o läser böcker o forum osv....så orkade jag inte vänta längre o satte igång ett litet clownhotell så länge,,med förhoppningen att man lär sig mer om vattenvärden och allt som hör till på ett litet stadium,,,,

iaf idag har jag satt till vatten,salt lite ls o levande sand(?)

hoppas att grumligheten lägger sig på ett par dagar,,,,

vilka steg bör man nu följa..när bör man fixa en liten städpatrull,,,när kan man släppa i clowner osv,,,,tacksam för alla tips o synpunkter,,

målet med det lilla karet är och komma igång och se det praktiska med denna hobbyn.

när de små liven förhoppningsvis blir för stora för hotellet,så skall det stora vara up n running o ge dem en skön miljö.

konkret fråga,,,,,hur många små fiskar kan man hålla i ett så litet kar för o vara rätt så att säga..hade tänkt 2-3 mjukisar o max 4 små clowner o kanske 2-3 andra småttingar,,,,funkar det??

mvh thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle nog satt i ett par sniglar och eremiter efter ett par dar.Sen kan man köpa fler efter som det behövs.

Fiskar och koraller brukar jag själv vänta med 1-3 månader beroende på art.

Clowner skulle jag vänta med 1 månad iaf.Mjukisar samma tid.

Skall du ha makro alger eller så brukar jag stoppa i det efter en vecka eller två.

Jag har själv inget litet kar men 4 små clowner skulle nog gå bra.Sen vet jag inte om jag själv skulle haft i nå fler invånare/fiskar men det är ju bara jag.

Hoppas detta hjälper dig lite på traven.Du kommer troligast få en massa olika svar på denna fråga eftersom alla har en annan mening i denna fråga.

MVH.Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tycker du kan vänta med att stoppa i något levande alls innan du har blviit av med din nitrit-topp!

sen kan du gott ha 2 clowner (mindre sort) och några små gobys som oskar påpekar, eller andra små fiskar... någon eldräka o lite mjukisar är trevligt med :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...