svedalaciklid Postat 25 september 2010 Författare Postat 25 september 2010 som vanligt hinner man ju glömma namnet på dem men den ena var nog sur över att jag inte skrapat rutan enda ner för han såg inte ordentligt ut haha
svedalaciklid Postat 25 september 2010 Författare Postat 25 september 2010 lägger upp en bild här på den ena och se om nån känner igen vad den heter, den skulle käka småsnäckor iallfall så förhoppningvis blir jag av med dem nu då
svedalaciklid Postat 25 september 2010 Författare Postat 25 september 2010 en bild på andra fisken , nån som vet vad den heter?
stigigemla Postat 25 september 2010 Postat 25 september 2010 (ändrat) Den första är en Coris formosa eller gaimard som börjat färga om. Den andra ser ut som en Synchiropus occelatus eller stellatus. Ändrat 25 september 2010 av stigigemla
nickej54 Postat 26 september 2010 Postat 26 september 2010 lägger upp en bild här på den ena och se om nån känner igen vad den heter, den skulle käka småsnäckor iallfall så förhoppningvis blir jag av med dem nu dåVacker fisk som blir ganska stor, ca 35cm. Vänder och vrider på allt Äter alla småkryp. Jag har en själv....
svedalaciklid Postat 26 september 2010 Författare Postat 26 september 2010 som tur är så tar det ju väldigt lång tid innan fiskar når den storleken dvs om de nånsin gör det i fångenskap då man har kirurger som ska bli jättar med men som man haft länge utan de växt något speciellt
svedalaciklid Postat 23 oktober 2010 Författare Postat 23 oktober 2010 gjort det där riktigt tråkiga idag dvs rengjort pumpar ,sump och osmostank o all teknik i sumpen har fått en rengöring blä vad tråkigt men vad fint det blev
svedalaciklid Postat 23 oktober 2010 Författare Postat 23 oktober 2010 glömde har ju skrapat rutan idag med blir grön oftare nu när ca och mg är på någorlunda värden igen
svedalaciklid Postat 24 oktober 2010 Författare Postat 24 oktober 2010 tänkte att jag får slänga in lite nya foton så här kommer några
svedalaciklid Postat 24 oktober 2010 Författare Postat 24 oktober 2010 byggde om min akvariekylare igår med... var inte så sugen på att ha den brevid karet då man aldrig vet om nån av slangarna eller om kylaren skulle börja läcka eller nåt så har nu ändrat till att tempkännaren styr en fläkt som kyler ner karet istället om det blir för varmt .
svedalaciklid Postat 7 november 2010 Författare Postat 7 november 2010 skulle köpa magnesium höjare idag men blev en jättefin magnefica anemon stl stor med hem och en svart sjöborre med så e det när man bara ska ha nåt smått ....blir alltid mera hehe
svedalaciklid Postat 7 november 2010 Författare Postat 7 november 2010 tog nån foto men bara lite snabbt så inga superbra foton
svedalaciklid Postat 7 november 2010 Författare Postat 7 november 2010 nu har mina clowner flyttat in kommer nån foto här
svedalaciklid Postat 7 november 2010 Författare Postat 7 november 2010 har en tom behållare nu där jag kört kol o fosfatremover i innan funderar på om den går att köra biopellets i istället nu
saltishenke Postat 8 november 2010 Postat 8 november 2010 Dom verkar trivas i anemonen !Släng upp bild på filtret så man kan se det.
atropos Postat 19 december 2010 Postat 19 december 2010 Hur går det med ditt akvarium ?? det var ett tag sedan du skrev något .
atropos Postat 8 januari 2011 Postat 8 januari 2011 Någon som vet om Dan fortfarande har sitt kar igång efter strulet med vattenvärdena han hade innan ? det var ju ett tag sen han var inloggad .
svedalaciklid Postat 28 januari 2011 Författare Postat 28 januari 2011 Jodå det rullar på varit massa annat som tagit tid o klydd med datan så därför inte varit så aktiv här
svedalaciklid Postat 29 januari 2011 Författare Postat 29 januari 2011 tagit lite vattenprover idag ,dags att fylla på lite med mg o ca igen annars verkade allt frid o fröjd ,ska se om jag inte kan hitta en beg 250w mh till min ena gick ju sönder ,så e där nån som sitter på en sådan kan ni höra av er går med bara ballasten med
svedalaciklid Postat 31 januari 2011 Författare Postat 31 januari 2011 Kom hem från jobb idag och ser anemonen klättrat lite för högt och blivit insugen lite i en pump så blivit lite trasad i ena änden fick flyttat på den igen så får vi se om den tar sig igen men det skulle jag tro
Johan.mag Postat 31 januari 2011 Postat 31 januari 2011 det var inge kul, men dock kul att se att du e aktiv här igen:)
svedalaciklid Postat 31 januari 2011 Författare Postat 31 januari 2011 verkar vara mer trubbel på gång ser min gula kirurg inte riktigt e sig lik ikväll står o hänger typ i en hörna , kan den trott att pumpen skickat ut mat och tagit sig en munsbit av anemonen och blivit förgiftad hmm spekulationer
svedalaciklid Postat 31 januari 2011 Författare Postat 31 januari 2011 RIP min gula kirurgfisk har lämnat in, undrar varför kan det vara att anemonen utsöndrat nåt i vattnet
svedalaciklid Postat 31 januari 2011 Författare Postat 31 januari 2011 blev fundersam så kollade nitit -nadaoch ammoniak -nadamåste vara nåt från anemonen
svedalaciklid Postat 31 januari 2011 Författare Postat 31 januari 2011 så nu står kaninfisken osså i en hörna o chippar ------bah jäkla skit
Rekommenderade inlägg