Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 398
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Postat (ändrat)

Den första är en Coris formosa eller gaimard som börjat färga om. Den andra ser ut som en Synchiropus occelatus eller stellatus.

Ändrat av stigigemla
Postat
lägger upp en bild här på den ena och se om nån känner igen vad den heter, den skulle käka småsnäckor iallfall så förhoppningvis blir jag av med dem nu då

Vacker fisk som blir ganska stor, ca 35cm. Vänder och vrider på allt ;)

Äter alla småkryp. Jag har en själv....

Postat

som tur är så tar det ju väldigt lång tid innan fiskar når den storleken dvs om de nånsin gör det i fångenskap då man har kirurger som ska bli jättar med men som man haft länge utan de växt något speciellt

• 4 veckor senare...
Postat

byggde om min akvariekylare igår med... var inte så sugen på att ha den brevid karet då man aldrig vet om nån av slangarna eller om kylaren skulle börja läcka eller nåt så har nu ändrat till att tempkännaren styr en fläkt som kyler ner karet istället om det blir för varmt .

• 2 veckor senare...
Postat

skulle köpa magnesium höjare idag men blev en jättefin magnefica anemon stl stor med hem och en svart sjöborre med så e det när man bara ska ha nåt smått ....blir alltid mera hehe

• 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...
Postat

Någon som vet om Dan fortfarande har sitt kar igång efter strulet med vattenvärdena han hade innan ? det var ju ett tag sen han var inloggad .

• 3 veckor senare...
Postat

tagit lite vattenprover idag ,dags att fylla på lite med mg o ca igen annars verkade allt frid o fröjd ,ska se om jag inte kan hitta en beg 250w mh till min ena gick ju sönder ,så e där nån som sitter på en sådan kan ni höra av er går med bara ballasten med

Postat

Kom hem från jobb idag och ser anemonen klättrat lite för högt och blivit insugen lite i en pump så blivit lite trasad i ena änden fick flyttat på den igen så får vi se om den tar sig igen men det skulle jag tro

Postat

verkar vara mer trubbel på gång ser min gula kirurg inte riktigt e sig lik ikväll står o hänger typ i en hörna , kan den trott att pumpen skickat ut mat och tagit sig en munsbit av anemonen och blivit förgiftad hmm spekulationer

• Skapa Ny...