Gå till innehåll

Mitt 600 liters med sump


svedalaciklid

Rekommenderade inlägg

  • Svar 398
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

ja en del ,blivit lite omflyttning i karet , funderar lite på om jag ska ha i lite mer sten typ platta stora så man kan täcka upp lite av baksidan av karet mera plus att jag ska fixa en pump som ligger bakom stenen och får rörelse bakom/under stenen med
Kan bli riktigt fräckt det du beskriver som du går i planerna att göra med din bakgrund,så var min tanke också med mitt lilla rsm.

Kruxet är att man ska få till det också och det är inte det lättaste till mitt,men du bör nog kunna få till det då du har större yta att röra dig på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

satt i en ny pump i karet till så nu sitter det 2st 6000liters streamers och en 4000 liters i mitt 600liters kar funderar på om flödet kan bli för stort vill ju inte fiskarna ska behöva kämpa som gnuer heller , fick en 6000 liters pump över då jag köpte 2 ...

tyvärr tappa jag självklart ena pumpen i karet o den landa på min blå acropora så det fick bli fragg av de bitar som trillade av

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

har fått i lite mera sten i karet så har blivit lite omstrukturering och imed detta så är där lite sten som känns väldigt vit mot resten.....

har även låtit bli att mata karet med vodka 2 veckor nu och har tagit lite värden idag

såg även att skummaren var lite knas så har rengjort denna ordentligt och även satt kolfilter då jag tyckte mitt vatten inte var klart nog.

salt 1024

no3 10

ph 8.2

no2 0.25

mg 1140 men såg att att ca var under 300 så stämmer säkert inte får buffra upp ca och sen se igen men säkert lågt så det behöver buffras

po4 0.03 första gången detta varit mätbart så kanske börja igen med vodkan ca 250 för lågt måste buffras

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

osså hade inte kameran kommit när den skulle fick lite dålig info att den skulle ha kommit men den ändå inte gjort så skulle nog komma i veckan precis som de sa förra gången som den inte gjorde man blir irriterad har ju allt utom kamerahuset redan. Här är nån tagna med gamla kameran håll till godo sålänge

post-3131-14468919829944_thumb.jpg

post-3131-14468919830094_thumb.jpg

post-3131-14468919830248_thumb.jpg

post-3131-14468919830384_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...