Micke.T Postat 25 augusti 2009 Postat 25 augusti 2009 Köpte denna i dagarna men glömnde bort va fasen namnet på anemonen va..... är det någon som vet om "orginal" clown fisk o denne går ihopa. Citera
NephruruS Postat 25 augusti 2009 Postat 25 augusti 2009 Skulle chansa på samma art som jag har pga den stora röda foten (macrodactyla doreensis) *stavning* Googla det och säg vad du tror, lite svårt med bara den bilden, är det en sån så gick iaf mina vanliga ocellaris clowner i den Citera
Micke.T Postat 25 augusti 2009 Författare Postat 25 augusti 2009 oki. ska söka på det o se om det kan vara en sådan. tack. Citera
Micke.T Postat 25 augusti 2009 Författare Postat 25 augusti 2009 Kan nog vara en sådan ja som du skriver i förra meddelandet. men en fråga...jag förstår om den kan va lite omöjlig...men när "hittar" clownerna anemonen, eller dom kan fullständigt skita i den???? och om dom inte vill ha denna, kan jag stoppa i en annan utan risk för nåt otrevligt? Citera
NephruruS Postat 25 augusti 2009 Postat 25 augusti 2009 Ja anemonerna lär inte skada varandra iaf så länge dom inte ligger emot varandra..Det är lite svårt med clowner jag hade vanliga orangea ocellaris förut och dem gick i anemonen nu har jag svartvita ocellaris och dem går hellre i skivisar och en caulastrea jag har...Men av egen erfarenhet baserad på 3 olika clownpar jag haft så brukar det ta ett par dagar - 1 vecka innan dom hittar anemonen och tar den som värd Citera
Illustratören Postat 25 augusti 2009 Postat 25 augusti 2009 Fick du inte veta namnet när du köpte "den"?Ops, såg inte texten vid inlägget. Citera
Irrbloss Postat 25 augusti 2009 Postat 25 augusti 2009 och vad gällande dina clowner så går dem ihop med denna anemon Citera
Micke.T Postat 26 augusti 2009 Författare Postat 26 augusti 2009 Hahah ja tack....så sa han att den hette. jag va så uppe i gröten i affären att ja inte lyssna på han när han sa namnet ))))) men tack. Citera
Irrbloss Postat 26 augusti 2009 Postat 26 augusti 2009 hehe jag förmodar att du köpte den till dina clowner så där hade du tur om du köpte på mofo att det är en av de 3 anemoner (enligt reeflex) som occelarisen sägs vilja ha . men iaf gött att det har löst sig och grattis till en väldigt snygg anemon Citera
aerie Postat 26 augusti 2009 Postat 26 augusti 2009 Då du var tvungen att fråga vad den hette så antar jag att du inte gjorde några större efterforskningar om den... eftersom det lätt blir så gnälligt när man påpekar för folk att de kanske borde kolla upp vad de köper i förhand så får jag väl nöja mig med att tipsa dig om att läsa på ordentligt om detta djur och önska dig all tur i världen Citera
mange med slangen Postat 28 augusti 2009 Postat 28 augusti 2009 Hej Magnus här,jag hade en nästan likadan enda skilnaden är att min inte hade så långa tentackler.mina clowner visade inget intresse för den mins inte namnet tyvär Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.