vtrlarsson Postat 27 augusti 2009 Dela Postat 27 augusti 2009 Min Doris har fått en massa svarta prickar.Vad är detta? Hur botar man det?Vill inte ha mer dödsfall nu! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 27 augusti 2009 Dela Postat 27 augusti 2009 Har du någon bild? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
vtrlarsson Postat 27 augusti 2009 Författare Dela Postat 27 augusti 2009 Nej har tyvärr ingen bild. Hon är så liten och snabb så hon är svår att fota.Men jag ska försöka fixa det imorgon. Har bara tänt karet 2 tim om dagen. (nystartat kar) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 27 augusti 2009 Dela Postat 27 augusti 2009 Nystartat kar och Doris är ingen bra kombinationen. Svarta prick har jag aldrig hört talas om. Har du UVC eller någon kompis du kan låna det av? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 27 augusti 2009 Dela Postat 27 augusti 2009 Hoppas detta lugnar ner dig:)http://saltaquarium.about.com/cs/compldiagnodisease/a/aa041701.htm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
vtrlarsson Postat 27 augusti 2009 Författare Dela Postat 27 augusti 2009 Nej det är kanske ingen hit med nystartat kar, men jag kunde inte ha kvar bägge karen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 27 augusti 2009 Dela Postat 27 augusti 2009 Svart prick är inte särskilt vanligt och drabbar oftast bara kirurger. Den smittar inte lika mycket som vanlig prick och går bort av sig själv i många fall. Men en hepatus i ett nystartat kar får det nog svårt. Hoppas att du åtminstone har ett ordentligt UVC. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.