Zatox Postat 30 augusti 2009 Postat 30 augusti 2009 Tänkte höra om det går o ha olika räkor ihop i ett rsm 130 typ putsar räka med eld räka eller pepparmints räka..ngn med erfarenheter? Citera
Christer T Postat 30 augusti 2009 Postat 30 augusti 2009 Jag har alla sorterna du nämner utan problem. Det är dock ett större kar. Tror att det funkar. Citera
_Manne_ Postat 30 augusti 2009 Postat 30 augusti 2009 jag har haft både eld,putsar,pepparmint i mitt rsm, funkade utan problem vad jag vet, dock gick min putsar räka bort för en tid sen.. kan tilläggas att jag har en boxar räka i samma kar också..mvh manne Citera
Wiking Postat 30 augusti 2009 Postat 30 augusti 2009 Jag blandar eld- och putsarräkor utan problem. Citera
Irrbloss Postat 30 augusti 2009 Postat 30 augusti 2009 såg i fredags att pepparmintsräkor inte går ihop jätte bra med putsarräkor iaf inte om putsarräkan är mycket större. var hos ted och där hade en putsarräka kommit in i karet med pepparmintsräkorna och han jagade dem som en galning Citera
mano Postat 30 augusti 2009 Postat 30 augusti 2009 Jag har en av varje i mitt RSM, pepparmintsräkan syns nästan aldrig och eldräkan syns ibland. Putsarräkan är alltid framme. Citera
Morot Postat 31 augusti 2009 Postat 31 augusti 2009 Har 2 putsarräkor,2 harlequin,2 pepparmint, 2 boxar, 1 pistol och 1 eldräka i mitt Rsm och det fungerar utan problem och har gjort så ett bra tag. Det är bara boxarräkorna som är lite aggressiva ibland, men dom håller mest till bakom stenröset. Men inte ens boxarräkorna vågar ge sig på Harlequinräkorna. konstigt då dom inte ens är hälften så stora?? Citera
Nicke_W Postat 31 augusti 2009 Postat 31 augusti 2009 Själv har jag 3st putsräkor, 1st pepparmint, (synns då och då), 1st Saron (sett den två gånger, länge sen nu), Stenopus zanzibaricus / boxarräka (synns då och då) och två karabbor.Inga som helst problem förutom vid matning, då spindelkrabban slänger sig fram precis över allt och skrämmer det mesta med sina ben Citera
jupiter Postat 31 augusti 2009 Postat 31 augusti 2009 hej.jag fick bekymmer med min stenopus hispidus http://se.reeflex.net/tiere/838_Stenopus_hispidus.htm den tog troligtvis min putsarräka under natten.ser nu med att den jagar min clownfisk smyger som en hök på den!mvh Peterps det blir en flytt till bättre miljö för den eller rättare sagt för mig!mvh Peter Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.