Gnarkill Postat 1 september 2009 Postat 1 september 2009 AKtivt kol är ju bra på många sätt när det tar bort diverse dåliga/skadliga ämnen ur vattnet.Men kan aktivt kol påverka magnesium och kalcium värdena i vattnet?Jag byter 10% vatten varje vecka och tillsätter både magnesium och kalcium men ändå så ligger mitt Magnesium värde på mellan 280 och 350 efter ett par dagar och magnesium värdet ligger på mellan 1140 och 1350.och det tycker jag är konstigt eftersom att jag byter vatten så ofta och tillsätter spår elemeten också./Tom Citera
petnym Postat 1 september 2009 Postat 1 september 2009 Jag tror snarare det är dina koraller alternativt tillväxten på kalkalger som är den bakomliggande orsaken till att ditt kalcium och magnesium förbrukas. Citera
Gnarkill Postat 2 september 2009 Författare Postat 2 september 2009 det är de som är de konstiga, jag har ingen kalkalgs tillväxt i akvariumet, inte ens på stenarna, det är ju det som ja tycker är konstigt, man ser ingen tillväxt på nått. Citera
stigigemla Postat 2 september 2009 Postat 2 september 2009 Har du testat det vattnet du använder att byta med. Alltså när det är färdigblandat i hinken och innan du blandar in det i karet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.