Gå till innehåll

Autotopoff


nickej54

Rekommenderade inlägg

Är som många ute efter ett idiotsäkert sätt att slippa engagera mig i vattenpåfyllning. Skulle vilja köra med nivåvakt, magnetventil och timer från osmos, direkt till sumpen. Inget hemmabygge. Någon som har tipps på vettiga och säkra produkter som kan göra livet lite enklare utan någon olycka i källaren?? Eller kanske någon som vill berätta om sitt eget lyckade system....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tunze har ett system med nivåvakter som kan styra en kontakt, där kan man väl plugga in en magnetventil för vatten.

Du kan även köra ett liknande system med en GHL, men det är lite mindre plug´n play.

Däremot så kan du ha flera kontrollpunkter och öka säkerheten på de sättet.

Jag har dock inga egna erfarenheter då jag alltid ställt mig tveksam till system som har tillgång till obegränsade mängder vatten;)

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

AquaCare har just en sådan grej.. funderade på att "kopiera" deras grej. men vågar inte lita på det, med tanke på att jag är borta så mycket. Men dom har ett system, med två nivåvakter, så när vattnet är nedre, så öppnar solenoiden vattnet till osmos, och fyller till den övre, och sedan förstår du resten.. =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har förstått att man anser att det är en risk med obegränsat med vatten, men även en separat vattentank har sina brister. Jag körde med AM nivåmat tidigare vilket funkade hyfsat, kvaliten på vatten/ tanken försämras med tiden och måste underhållas. Löpande påfyllning av tank med vatten från källaren är drygt. Måste finna någon som kör ett smidigare system.

Jag tänkte dubbla magnetventiler som styrs av timer och nivåbrytare, osmos och sedan direkt i sumpen. Erfarenheter? Eller kör alla separat vattentank?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...