Postat 23 september 200915 år Hej, hittade denna rackare bland knapparna.Den håller sig där så det är svårt att få till en bra bild.Vad kan det vara??MVHBjörn
Postat 23 september 200915 år Författare nja, ny knapp är det inte, den kryper runt en hel del.2 vita "antenner" som synes på bilden, rosa till färgen i övrigtLutar nog åt nakensnäcka?
Postat 23 september 200915 år Ser absolut ut som en nakensnäcka.Något i stil med Phyllodesmium sp. kanske?En del av dessa snäckor är korallätare, så håll gärna koll på den om du kan.Störtsnygga knappar förresten.
Postat 24 september 200915 år Författare Här kommer en lite tydligare bild på när den är ute och patrulerar.
Postat 24 september 200915 år Helt klart en nakensnäcka och jag tycker den liknar den här:och det verkar ju inte så bra enligt reeflex:"They feed on insects Moss, various coelenterates, such as hydroids, sea anemones, soft corals as well"
Postat 24 september 200915 år Författare Nä dom verkar inte vara ngn höjdare att ha i karet. Efter lite forskning bla på nanoreef.com så har vi kommit fram till att det är en sk. Zoanthid Nudi som glatt knaprar i sig knappar =(Han ryker såfort jag kan hitta den igen...
Postat 25 september 200915 år Hade två likadana.BORT MED DEN, det är en Zoabtids ätare och den kan föröka sig i akvariumet har jag läst. Då kan det vara kört med alla dina knappar.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.