Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Skulle vilja modifiera sumpen lite. Skulle vilja att vattnet från överrinningsboxen rinner ner i en kammare, och vidare ner i sumpen. Vattnet från kammaren skall rinna genom en genomförning och ner genom ett rör till sumpen. Överrinningsboxen klarar ca 1200L/H under optimala förhållanden. Gissar att jag tar ner ca 1000L/H i dagsläget.

Hur grovt rör behövs för att det inte skall bli en begränsning i systemet. Går det med 32mm, eller krävs det större eller mindre för att det skall funka perfekt?

Postat
  • Författare

Vad för Gallon är det som avses då? Finns väl 2 olika!?

Nån som kan tala om hur mycket en gallon är...minns jag rätt är den ena runt 3.8L och den andra runt 4.5L.

Postat
  • Författare

Tackar tackar!

Räknar jag då rätt skulle det krävas 19mm för att klara vad överrinningsboxen klarar som max (1200L/H).

Med andra ord krävs det då 20mm...sen når jag nog bara 1000L/H.

Tar man då 25mm så borde det funka hur bra som helst! Eller har jag missat nått i mina funderingar?

Enligt mätaren som det länkas till ovan så skall 25mm klara upp till drygt 2200L/H.

Postat

Ett 20 mm rör är knappt 18 mm inuti. 25 mm rör har jag med två olika tryckklasser. Den tjockväggiga är ungefär 21mm invändigt.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.