rickard81 Postat 31 oktober 2009 Författare Postat 31 oktober 2009 Bygget pågår sakta men säkert. Tog en snabbild med mobilen på sumpskåpet, ska försöka få ditt dörrarna nu ikväll.
zippo Postat 31 oktober 2009 Postat 31 oktober 2009 Bygget pågår sakta men säkert. Tog en snabbild med mobilen på sumpskåpet, ska försöka få ditt dörrarna nu ikväll.Se där blir ju kanon !! hojta till om du behöver hjälp med något typ lyfta eller så ! Mvh Micke
HyperBamse Postat 31 oktober 2009 Postat 31 oktober 2009 Kul att sumpen kunde komma till användning...
rickard81 Postat 1 november 2009 Författare Postat 1 november 2009 Se där blir ju kanon !! hojta till om du behöver hjälp med något typ lyfta eller så ! Mvh Micke Tack. Jag hör av mig om jag behöver lyfthjälp. Hoppas du blev nöjd med fraggarnaKul att sumpen kunde komma till användning...Ja den blev kanonbra.
zippo Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Tack. Jag hör av mig om jag behöver lyfthjälp. Hoppas du blev nöjd med fraggarnaJa den blev kanonbra.Dom blev kanon ! tack uppskattar jag mycket ,nu har jag hämtat nya baljan blev en kub på 270L ;-)
rickard81 Postat 23 november 2009 Författare Postat 23 november 2009 Nu är denna burk i drift har inte haft nån kamera tyvär så de har blivit dåligt med bilder. Men till helgen ska jag ta bilder om ni vill se resultatet.Kan säga att de är riktigt skönt att ha sumpen i rummet bakom då de blev väldigt tyst. Samt att de är skönt att ha lite utrymme när man ska göra nåt i sumpen.
zippo Postat 24 november 2009 Postat 24 november 2009 Nu är denna burk i drift har inte haft nån kamera tyvär så de har blivit dåligt med bilder. Men till helgen ska jag ta bilder om ni vill se resultatet.Kan säga att de är riktigt skönt att ha sumpen i rummet bakom då de blev väldigt tyst. Samt att de är skönt att ha lite utrymme när man ska göra nåt i sumpen.klart man vill se bilder ;-) kul att du fått ihop det nu ! jag har en bit kvar innan jag är färdig ,skynda långsamt ;-)
rickard81 Postat 27 november 2009 Författare Postat 27 november 2009 (ändrat) Tog lite några kort på bygget är en del kvar att göra i skåpet dock.FramsidanOch detta döljer sig bakom dörrarna Ändrat 27 november 2009 av rickard81
rickard81 Postat 27 november 2009 Författare Postat 27 november 2009 Så några bilder på akvariumet. Möblen är ej dock klar än.
rickard81 Postat 12 december 2009 Författare Postat 12 december 2009 Tog ett kort på bygget bänken börjar bli klar. Måste köpa en list så jag kan täcka frigoliten.
rickard81 Postat 12 december 2009 Författare Postat 12 december 2009 Blir ju kanon... Man tackar kul att höra.
zippo Postat 13 december 2009 Postat 13 december 2009 Ja det där ser ju bra ut, nu fick det bättre plats !
Vargklo Postat 13 december 2009 Postat 13 december 2009 Jag såg bilderna först nu - det blir ju jättebra!
rickard81 Postat 15 december 2009 Författare Postat 15 december 2009 Ja det där ser ju bra ut, nu fick det bättre plats ! japp de blev mycke bättreJag såg bilderna först nu - det blir ju jättebra! Tack så mycke.En av anledningarna till att jag bytte till detta kar var ju att jag ville få ned ljudnivån och de fick ja rejält. Nu är de så tyst så att dom första dagarna trodde jag att akvariumet var strömlöst när jag gick förbi akvarierummet
rickard81 Postat 20 december 2009 Författare Postat 20 december 2009 Liten uppdatering.Skulle fixa lite med överdelen och vad tror ni händer, jo jag tappa ju så klart ner en skruv i burken . Vilket ledde till att jag fick riva inredningen för att få tag på skruvenVart dock ej nöjd med nya möblering men vad gör man. Han inte ta en bild med fullt ljus så de blev en blåljus bild.Börjar bli dags att inhandla en ny MH-lampa vet dock ej vilken jag ska inhandla. Har en Reeflux på 10k nu men skulle vilja ha nåt blåare, undra om man ska våga sig på en lampa på 20k.
zippo Postat 21 december 2009 Postat 21 december 2009 Liten uppdatering.Skulle fixa lite med överdelen och vad tror ni händer, jo jag tappa ju så klart ner en skruv i burken . Vilket ledde till att jag fick riva inredningen för att få tag på skruvenVart dock ej nöjd med nya möblering men vad gör man. Han inte ta en bild med fullt ljus så de blev en blåljus bild.[ATTACH]41244[/ATTACH]Börjar bli dags att inhandla en ny MH-lampa vet dock ej vilken jag ska inhandla. Har en Reeflux på 10k nu men skulle vilja ha nåt blåare, undra om man ska våga sig på en lampa på 20k.aj aj ja retligt när sånt händer , ja jag ska köpa min gamla goding radium 20k nästa gång (om den finns kvar) den gillade jag ,lagom blå för min smak !
rickard81 Postat 22 december 2009 Författare Postat 22 december 2009 aj aj ja retligt när sånt händer , ja jag ska köpa min gamla goding radium 20k nästa gång (om den finns kvar) den gillade jag ,lagom blå för min smak !Ja den där radium är jag lite sugen på.Och så en tillväxtbild.
rickard81 Postat 22 december 2009 Författare Postat 22 december 2009 snygga bilder rickard. Man tackar.Funderar på om jag ska köra med sand i denna burk, just nu lutar de åt att köra utan ett tag.
nike83 Postat 22 december 2009 Postat 22 december 2009 riktigt smart att ha en garderob med sump i ! bra sätt att gömma sumpen !
rickard81 Postat 23 december 2009 Författare Postat 23 december 2009 riktigt smart att ha en garderob med sump i ! bra sätt att gömma sumpen ! Ja de blev riktigt bra faktiskt ska försöka få en in osmostank på 50liter dessutom. En annat alternativ är kanske sätta nån styrning direkt på osmosen.Denna kanske:http://tritonakvarium.se/product.asp?product=1189
Illustratören Postat 23 december 2009 Postat 23 december 2009 Snyggt rickard!Gillar valet av koraller och firrar, blir nog bra när allt växt till sig.
rickard81 Postat 23 december 2009 Författare Postat 23 december 2009 Snyggt rickard!Gillar valet av koraller och firrar, blir nog bra när allt växt till sig. Man tackar, blev riktigt nöjd med burken passa perfekt hos mig.
Rekommenderade inlägg