Illustratören Postat 23 december 2009 Postat 23 december 2009 Man tackar, blev riktigt nöjd med burken passa perfekt hos mig.Ja, kul att den passade in bra. Man kanske får komma in på besök nästa gång man är i Örebro.
rickard81 Postat 25 december 2009 Författare Postat 25 december 2009 Ja, kul att den passade in bra. Man kanske får komma in på besök nästa gång man är i Örebro. Du är välkommen.
rickard81 Postat 4 januari 2010 Författare Postat 4 januari 2010 Nu har burken drabbats av lila slemalger vilket jag förmodar är cyano. Men dessa ska bekämpas och jag ska vinna så klart.
Curtus Postat 6 januari 2010 Postat 6 januari 2010 Snyggt Rickard! Där tror jag flaken kommer färga ut fint och få tillbaka den lila-röda färg dom igentligen har.Smart lösning på sumpen... önskar man hade kunnat göra nått liknande själv.Mvh Patric
rickard81 Postat 6 januari 2010 Författare Postat 6 januari 2010 Snyggt Rickard! Där tror jag flaken kommer färga ut fint och få tillbaka den lila-röda färg dom igentligen har.Smart lösning på sumpen... önskar man hade kunnat göra nått liknande själv.Mvh Patric Tack.Ja jag hoppas på att dom ska färga ut ordenligt.
rickard81 Postat 13 januari 2010 Författare Postat 13 januari 2010 (ändrat) Cyanon har inte gett sig tyvär snarare blivit värre ska försöka ta ett kort på eländet.Men jag har ökat på cirkulationen med 6000l/h så nu har jag totalt cirka 21000l/h, så de snurrar på bra i burken.Senaste testet:Ca: 500Mg:1330Kh: 6 håller på och buffar upPh: 8,2Nitrat: 5-10Nitrit: 0Fosfat ej testat då testet tagit slut Ändrat 13 januari 2010 av rickard81
HyperBamse Postat 13 januari 2010 Postat 13 januari 2010 Cirkulationen räcker gått och väl till... själv har jag lite mer än hälften av detta till mitt stora akvarie...Brukar ju vara vatten värden eller för mycket ljus som gör att det inte försvinner...
Illustratören Postat 13 januari 2010 Postat 13 januari 2010 Cyanon har inte gett sig tyvär snarare blivit värre ska försöka ta ett kort på eländet.Men jag har ökat på cirkulationen med 6000l/h så nu har jag totalt cirka 21000l/h, så de snurrar på bra i burken.Senaste testet:Ca: 500Mg:1330Kh: 6 håller på och buffar upPh: 8,2Nitrat: 0 Nitrit: 5-10Fosfat ej testat då testet tagit slutAntar att det är nitritet som är noll och inte nitrat?
Gizm0 Postat 13 januari 2010 Postat 13 januari 2010 Antar att det är nitritet som är noll och inte nitrat?det får man ju hoppas :S
rickard81 Postat 13 januari 2010 Författare Postat 13 januari 2010 Cirkulationen räcker gått och väl till... själv har jag lite mer än hälften av detta till mitt stora akvarie...Brukar ju vara vatten värden eller för mycket ljus som gör att det inte försvinner...Egentligen så skulle jag inte öka på cirkulationen men eftersom min Tunze streamer la av förra veckan så beställde jag en ny streamer. Men så hoppa Tunzen igång igen och då fick den åka i igen.Kommer nog ta ur en streamer när cyanon försvunnit.Antar att det är nitritet som är noll och inte nitrat?De stämmer bra skrev lite fel:smiley9:Har bytt 50l vatten denna vecka ska testa mörkläggning i två dar nu och sen byta 30l vatten till helgen.
rickard81 Postat 15 januari 2010 Författare Postat 15 januari 2010 Tände lyset i burken nu på kvällen och cyanon verkar vara försvunnen men jag ska inte ropa hej än.Får se imorgon om den kommer tillbaka när ljuset ska på igen.
garfish Postat 16 januari 2010 Postat 16 januari 2010 Tände lyset i burken nu på kvällen och cyanon verkar vara försvunnen men jag ska inte ropa hej än.Får se imorgon om den kommer tillbaka när ljuset ska på igen.Håller tummarna .../Gustaf
HyperBamse Postat 16 januari 2010 Postat 16 januari 2010 Jaså du gustaf tittar in ... ingen egen burk än? (igen)
Ted Camenius Postat 16 januari 2010 Postat 16 januari 2010 Har bytt 50l vatten denna vecka ska testa mörkläggning i två dar nu och sen byta 30l vatten till helgen.När jag testade två dygn så var det inte riktigt borta och kom snabbt tillbaks. När jag testade tre dygn däremot så funkat det bra och all cyano var borta.
rickard81 Postat 16 januari 2010 Författare Postat 16 januari 2010 Håller tummarna .../Gustaf TackNär jag testade två dygn så var det inte riktigt borta och kom snabbt tillbaks. När jag testade tre dygn däremot så funkat det bra och all cyano var borta.Tack för tipset, men som sagt jag tände upp idag och den var en fläck cyaono kvar tyvär. Men de har ej blivit nåt mer under dan, men om de blir värre igen testar jag mörkläggning i tre dagar istället.
garfish Postat 17 januari 2010 Postat 17 januari 2010 Jaså du gustaf tittar in ... ingen egen burk än? (igen)På G med en ny...
rickard81 Postat 17 januari 2010 Författare Postat 17 januari 2010 Och idag har de blivit mer cyano igen. Byter 30l vatten idag och går på Ted´s tips med mörkläggning i tre dagar.
rickard81 Postat 22 januari 2010 Författare Postat 22 januari 2010 Så där, efter tre dagars mörkläggningen är all cyano borta vilket känns skönt.
garfish Postat 23 januari 2010 Postat 23 januari 2010 Så där, efter tre dagars mörkläggningen är all cyano borta vilket känns skönt.Kul, om man vill kan man dra ner på ljustiden ett par dar, sedan öka successivt... Ha det gott, trevlig helg/Gustaf
rickard81 Postat 23 januari 2010 Författare Postat 23 januari 2010 Kul, om man vill kan man dra ner på ljustiden ett par dar, sedan öka successivt... Ha det gott, trevlig helg/GustafJa de skulle man nog göra, bra tips.Om allt går som de med burken osv. så blir de lite fiskinköp nästa helg. Skall utöka anthias-stimmet med fyra st och ev. nån annan fisk. Får se vad sthlm-handlarna har och erbjuda helt enkelt.
rickard81 Postat 24 januari 2010 Författare Postat 24 januari 2010 Tog lite bilder idag, måste köpa nått nytt snart då jag tycker att jag bara har kort på samma saker men men här kommer fyra bilder.
rickard81 Postat 24 januari 2010 Författare Postat 24 januari 2010 Och så en helbild också på dagsläget
rickard81 Postat 24 januari 2010 Författare Postat 24 januari 2010 Fina färger! Hur många fiskar har du i nu? Tack.Jag har 8st4st Pseudanthias squamipinnis1st Chelmon rostratus2st Amphiprion ocellaris1st P.hepatus1st Z.desjardiniiDock så ska Z.desjardinii säljas då jag tycker den blivit för stor speciellt nu när jag bytt ner mig i storlek. Kommer dock inte bli några nya kirurger till detta kar, för även om man köper dom små så växer dom snart ur akvariet iaf och då blir de bara bökigt att fånga upp. Kommer satsa mer på småfisk i denna burk istället
Rekommenderade inlägg