Mejsel Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 HallåHar startat upp igen efter tillökning av både familj och hus.Märkte att pumpen till min skummare skurit så jag testade en fuling:Tog en eheim 1200 L/H och drog in en luftslang med liten rund syresten ( ej trä) efter utblåset som matar skummaren.Det verkar som det funkar bra och skummaren skummar på men kan man på något annat sätt bygga en bra "matare" till skummaren?Har sett trådarna om att trimma skummarpumpar men kan man bygga en själv?Är ju kul att testa lite innan man köper nåt annat.Jag har 2 eheimpumpar att testa på.Tacksam för förslag Citera
stigigemla Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 Det finns (har funnits) ombyggnadssatser till Eheims 1200 pumpar. Nålhjul + moddat insug. Det finns någon gammal tråd om det är. Gissar på 2005 eller 2006. Jag har litet grejor kvar från den tiden du kan kolla på. Citera
Mejsel Postat 2 oktober 2009 Författare Postat 2 oktober 2009 Jag ska sätta upp ett plastämne i fräsen och köra till en utbytsimpeller till eheimen.Jag rapporterar hur det funkar i kväll. Citera
ramq Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 Det finns annars en Eheim Marine som är en sorts nålhjulsimpeller på en speciell pump. Den borde vara rätt så OK på den där kärran? (Kommer ej ihåg Ehem-numret) Citera
Mejsel Postat 2 oktober 2009 Författare Postat 2 oktober 2009 Jag har impellern klar nu.Trycker mer vatten än original pga högre "vingar" ska hem o testa den i burken nu. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.