Gå till innehåll

köpenhamn


jimmy

Rekommenderade inlägg

har varit i alla salt butikerna i köpenhamn men problemet är att mitt lokal sinne är som en brödrost ungefär å jag har kört bil med kart läsare innan när jag varit där denna gång ska vi ta tåget lite smidigare så behöver man inte vara nykter heller när man är i danmarksmiley17.gif

så min fråga är finns det någon butik som inte ligger alt för långt från central station vill minas att vlownfisken ligger rätt så nära eller är jag ute å cyklar ?

hur tror ni att fisk å koraller klarar sig om man har dom i en kyl bag mitt tåg går nämligen inte hem förän 19 å butikerna stänger kl 15 så det blir ju några timmar men å andra sidan tar det ju nästan ett dygn när dom skickar med buss i sverige.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skriver ut kartorna på krak .dk innan jag åker. Tar man bron och avfart 21 kommer man nästan direkt på Planteimporten och sedan är det bara två kvarter till klownfisken. Sedan är det rakt fram och vänster om jag kommer ihåg rätt så är du på amager. Där är det svårt att leta sig fram till akvarieudstyr. För att komma till Decocean sedan så är det smart att använda telefon.Danskarna hittar. Problemet är bara att höra vad de säger!smiley20.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du inte är extremt lat så går man. Antingen tar du Istedgade på baksidan av stationen och tar höger efter ett tag och går ut till Vesterbrogade. Eller så går du ut på "Tivolisidan" tar vänster och sen vänster Vesterbrogade. Sen får du bara svänga av rätt. Kolla in kartan så fattar du nog.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Bor kanske inte inom begreppet "omnejd" till Växjö (utan i Osby smiley11.gif) men det är en god idé. Försökte få ihop något liknande i början på året för folk i Skåneland men ingen var intresserad då smiley19.gif

Det är alltidtrevligt att ta en pilsner och "ljuga" lite om något som är skoj smiley1.gifså jag är gärna med om en inflyttad Bohusläning i Norra Skåne kan hänga på smiley4.gif

//Jörgen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förening behöver man väl inte för att snacka litet salt. Man kan väl träffas ändå. Problemet för min del just nu är att jag håller på att renovera hela huset flyttat rum och så. I dag har jag i alla fall fått igång ett kar till- 200 liter men det ser ganska tomt ut. Den trehundra jag skulle dra igång spräckte jag gavelrutan på när jag bar ut det ur förrådet så det fick bli ett mindre så länge. Jag startar en ny tråd om Växjöområdet så får vi sevilka andra som hänger på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...