Gå till innehåll

Köpa färdigt akvarium


ninan

Rekommenderade inlägg

Jag har letat en del efter ett bra objekt att köra som mitt första saltvattensakvarium. Har haft sötvatten i alla tider och har nu i mer än ett år förberett mig på uppstarten av saltvattensakvariet. Jag tänkte mig att köpa något begagnat mellan 130-300l.

Nu till min fråga. Många säljer hela system inklusive fisk och levande sten mm. Om man då skulle köpa ett helt färdigt system, hur transporterar man det någon längre sträcka? Går det att få fisk, sten mm att överleva och hur går man då tillväga? Någon som har någon erfarenhet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De är ju absolut inga problem.. fiskar i påsar, i frigolitlådor.. eller kör mycke värme i bilen.. och ha fiskarna i hinkar med lock på.. Sten är bara att linda in i blött tidningspapper runnt om..

Smart av dig, att köpa ett beg, och börja med det, och förändra lite.. :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter bra det. Tack för svaren. Skönt att höra att det oftast inte är några problem. Jag som tidigare sötvattensakvarist vet ju en del om att flytta sötvattensfiskar men det verkar ju funka.... och förresten vad är det värsta som kan hända? Några döda koraller/fiskar osv. Händer även den bäste.

Ändrat av ninan
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...