Jurgonh Postat 5 oktober 2009 Postat 5 oktober 2009 Inatt när jag skulle sova så reagerade jag på något i akvariet som lyste upp.. jag tänkt "WTF?" när jag sedan började kolla närmare så såg jag att ena lysröret i min armatur blinkade till lite då och då... lite svagt lös det till kanske vaf 15:e sekund.. det märkliga är att timern slagit av och ingen ström borde ligga på rampen.. HUR i hela friden kunde detta inträffa? Citera
DaTrucka Postat 5 oktober 2009 Postat 5 oktober 2009 Är det inte så att timers bara bryter ena ledaren? Prova vänd på kontakten till den, troligen bryter den "nollan" nu, vänder du på den så bryter den fasen.Men varför det blinkar till har jag inte den blekaste, krypström kanske? Citera
stigigemla Postat 6 oktober 2009 Postat 6 oktober 2009 Det går en liten ström genom avstörningskondensatorerna i Timern. Om du sätter en liten väggbula efter timern t. ex för att driva fläkt vid belysningen slutar det blinka. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.