hazz Postat 6 oktober 2009 Postat 6 oktober 2009 Hej undrar hur många timmar ni andra använder moon light ? hur mycket ljus kräver typ anemoner under natten
Ted-m Postat 6 oktober 2009 Postat 6 oktober 2009 jag har moonlight på under hela tiden som main light är avslagen.Ursäkta engelskan men ordet fastna på tungan så jag kan inte översätta main till svenska lol.
hazz Postat 6 oktober 2009 Författare Postat 6 oktober 2009 oki tackar, det tråckiga i clown hotelet är ju att man inte har dom separat om man kör belysningen på timer.
Prodigal_Son Postat 6 oktober 2009 Postat 6 oktober 2009 oki tackar, det tråckiga i clown hotelet är ju att man inte har dom separat om man kör belysningen på timer.Jag kör med Clownhotel och har separerat belysning och månljus för att kunna använda timers till båda.Är en ganska enkel operation om man är lite händig.
Laggeman Postat 7 oktober 2009 Postat 7 oktober 2009 Mitt månljus är inkopplat dygnet runt, mest för att jag inte orkat installera en timer på bulan. I dagsljus syns det inte, så det gör ingenting till på dagtid, men på natten så lyser det på 3 olika ställen i karet, mest föra tt eventuella nattvadrare inte ska hamna i anemonen.Men jag kan ju också säga att i naturen så är det inte alla anemoner som får ljus och månen belyser inte alla delar under hela natten, varje natt.Har du en timer som du ka sätta på random-funktion så kör med det.Är det för att du ska kunna se in i karet så kör med den så länge som du är vaken.
hazz Postat 7 oktober 2009 Författare Postat 7 oktober 2009 Hur bar ni er åt separera månljuset från huvudbelysningen
Ted-m Postat 7 oktober 2009 Postat 7 oktober 2009 Såg själv en tråd här hur någon visade det men glömde helt bort vem det var.Ska se om jag kan skimma igenom trådarna i natt och posta länken.
hazz Postat 8 oktober 2009 Författare Postat 8 oktober 2009 kanon hoppas du hittar något!!!! blir vansinig på fulla konstruktörer
Prodigal_Son Postat 8 oktober 2009 Postat 8 oktober 2009 Har inga bilder på hur jag gjorde dessvärre.Kan förklara i korta drag:Huvudkabeln kommer in och delas sedan upp i två kablar, en till huvudljuset och en till månljuset via varsin strömbrytare.Jag spårade vilken kabel som gick till månljuset och kapade den innan strömbrytaren och skarvade där på med en kabel som ledde ut ur karet. Och var självklart noga med att isolera både skarven och dom kapade ändarna ordentligt.
hazz Postat 9 oktober 2009 Författare Postat 9 oktober 2009 ok tusen tack får leka electriker en stund så får vi se om både jag o burken blir självlysande
Rekommenderade inlägg