Gå till innehåll

Beställa fisk på nätet?


Hasses

Rekommenderade inlägg

Inte helt enkelt, fiskar täcks av EG:s djurtransportförordning vilket bland annat kräver fordon besiktade som djurtransport vilket i sin tur utesluter post, tåg, bussgods och diverse annat. Det finns nån budfirma som har tillstånd men det verkar inte som det händer särskilt mycket för dem. Man får alltså knappast fisken längre än till de större flygplatserna om man vill ha det lagligt, sen funkar det dessvärre inte.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den sidan har varit uppe förut här på forumet. Listan som de säger sig ha på lager stämmer med de Jong´s lista, en stor importör. Så tydligen klipper de ut importörens lista, sätter egna priser på djuren och hoppas på att de finns kvar när beställningen kommer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen svenskbutik som skeppar över natt? Fedex/tnt med flera har väl ganska snabba leveranser ?

Jag föreslår att du kontaktar en eller flera av de svenska butikerna som finns under meny valet 'Aktuella Annonsörer'. Det borde finnas några som kan tänka sig att skicka till dig. Vintertid är dock en mindre lyckad period att skicka kanske.

Har du ingen sötvattensbutik i närheten som kan ta hem åt dig på beställning?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu kommer jag inte ihåg vilken bytik jag prata med i Stockholm men dom sa att om jag var intreserad av en fisk eller korall under vintertid så kunde dom skicka med bussgods på morgonen så skulle det vara framme i sundsvall på kvällen.

Prova ring runt och hör om dom kan skicka.

Men finner du ett bra sätt att få levande från tyskland i någon form av snabb leverans så dela gärna med dig av informationen.

MVH.Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...