Gå till innehåll

hur många clown fiskar kan jag ha i 125 litr?


alexandergre

Rekommenderade inlägg

Nu är det bestämt.

Nu ska skaffa mig en saltvatten. jag orkar inte kolla på salvatten akvarium på youtube längre.

ska köpa en 125 Ltr begagnad. + en hemmabyggd sump.

1. hur många fiskar kan jag ha om jag har bara clownfiskar?

2.Hur många fiskar kan jag ha om jag har blue tang och yellow tang + clown fiskar? hur många av varje?

3. om jag köper nyfödda fiskar ungefär 6 mån gammal hur länge tar det för en clown/bluetang/yellowtang att växas till en vuxen?

tack så mycket

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1. Två stycken. De kommer bilda ett par och ha ihjäl eventuellt fler clowner

2. Ditt akvarium är tyvär för litet för kirurger (tang)

3. Om clownfisken är 6 månader så är det inte många månader till förrän de är "fullvuxna"

Nu är det bestämt.

Nu ska skaffa mig en saltvatten. jag orkar inte kolla på salvatten akvarium på youtube längre.

ska köpa en 125 Ltr begagnad. + en hemmabyggd sump.

1. hur många fiskar kan jag ha om jag har bara clownfiskar?

2.Hur många fiskar kan jag ha om jag har blue tang och yellow tang + clown fiskar? hur många av varje?

3. om jag köper nyfödda fiskar ungefär 6 mån gammal hur länge tar det för en clown/bluetang/yellowtang att växas till en vuxen?

tack så mycket

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1. Två stycken. De kommer bilda ett par och ha ihjäl eventuellt fler clowner

2. Ditt akvarium är tyvär för litet för kirurger (tang)

3. Om clownfisken är 6 månader så är det inte många månader till förrän de är "fullvuxna"

1. vad ska jag göra med ungarna då? kan jag behålla dem till dem blir lite större?

2. Men jag kan väl ha kanske två st om dem är små? typ nyfödda?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1. vad ska jag göra med ungarna då? kan jag behålla dem till dem blir lite större?

2. Men jag kan väl ha kanske två st om dem är små? typ nyfödda?

du kan köra med typ 2 vanliga clowner i ett så pass litet kar.. att ha i fler är bara att fresta på det i onödan, kanske kan du hitta någon mer liten fisk av annan art som också kan få bo i ditt 125 kar. finns många att välja på om man bara tittar efter lite.

titta igenom länken som jag bifogat som ett tips.

http://www.liveaquaria.com/product/aquarium-fish-supplies.cfm?c=15+2124

att dina clowner skulle yngla av sig är en helt annan sak, där föreslår jag att du läser på rejält om det intresset finns hos dig..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1. Två stycken. De kommer bilda ett par och ha ihjäl eventuellt fler clowner

2. Ditt akvarium är tyvär för litet för kirurger (tang)

3. Om clownfisken är 6 månader så är det inte många månader till förrän de är "fullvuxna"

Går det verkligen så fort som 6månader för dom att bli fullvuxna? jag har just nu 4st i mitt 300l och 2 av dom är lite över 1år och dom är långt ifrån dom andra 2 som är ca 4 år.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...