Gå till innehåll

Silikon?


Galdrin

Rekommenderade inlägg

Är silikon alltid silikon eller finns det olika sorters silikon? Och vilken typ av silikon skall man i sådana fall använda för att limma mellanväggarna i en sump? Fungerar svart badrumssilikon?
Du ska använda Akvarie silikon eller Glas Silikon som är avsedd för akvariebruk står på etiketten,använd inte svart badrums silikon är nog inte så lämpligt
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som vet om den lämpliga typen av silikon går att köpa på t.ex Bauhaus, Coop Bygg eller liknande? Små tuber är att föredra då jag bara skall limma en bubbelfälla. Eller är det de större akvariebutikerna som gäller? Det sistnämnda betyder minst 1½ timma bil tur & retur och då hinner jag nog inte påbörja sumpen i helgen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fungerar det att silikon limma mellanväggar av akryl i ett glasakvarium? Eller måste det vara glas-glas för att det skall hålla?

Har du inga större höjdskillnader på vattenytan i de olika facken går det bra. Det blir ju tryck på väggen precis som på ett akvarieglas. Själv hade jag fixat det med glas. Har dock ingen erfarenhet om silikon och plexi

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...