Gå till innehåll

Kommer det här att krascha?


PeterGG

Rekommenderade inlägg

Jag har ett RSM 130 sedan snart ett år tillbaka, ligger i en tråd i nanokars-forumet.

Nu ska jag ganska hastigt och lustigt flytta ut om en månad. Och för att inte får hjärtinfarkt när jag flyttar karet tänkte jag uppgradera. Det är så igenväxt av stenkoraller att det aldrig kommer gå att få plats med alla igen..

Lite bakgrundsfakta. Jag besitter redan en giesmann armatur på 2x250Watt mh, 2x18 compact. (kan inte svära på om det är 250 eller 150w.. aldrig använd armatur.. ej heller om det är 18 eller 24..)

sitter också på en aquamedic turboflotor sl, en 20watts uvc och en eheim 65W cirkulationspump.. på ungefär 2500L.

Det jag tänkte göra är att köpa ett 375 liters kar, 150-50-50, skärma av 30cm av längden, sätta ytavrinning och ha det som sump.. enligt figur.

post-4058-14468918357231_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

okej, jag hade så smått tänkt att jag skulle utöka stenen.. innan jag pressar i mer fisk. misstänker att det är bättre så, det blir i alla fall mer område för fiskarna att bygga revir. kanske en pelare.

Gällande uvc-n.. jag tänkte att jag skulle ta ungefär en läskback, röd typ, klippa till den, och sen stripa på LS på den så man inte ser plasten. sedan sätta ett stort hål på toppen av backen, så att jag där kan sticka ned en maxijet eller något. något som kan suga upp vattnet innanför stenen och trycka den genom UVC filtret..

läskbacken-ideen tog jag ifrån en annan kille här i göteborg.

kanske passa på att gömma en streamer.

tack för hjälpen stig,

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...