Datate Postat 27 oktober 2009 Postat 27 oktober 2009 Nu har jag köpt mig en pH-kontroller, men jag skall beställa en ny prob. I samma veva skall jag givetvis oxå köpa kalibreingsvätskor. Frågan är bara vilka...Bör man köpa samma märke som proben, eller går det bra med vilka som helst? Skall man köpa både 4, 7 och 10, eller räcker det med 7 om man skall styra pH mellan 6.2-6.4?Hur ofta behöver man kalibrera en pH-kontroller. Är det varje vecka, varje månad, nån gång per år, eller vad är normalt? Citera
Jonas Am Postat 27 oktober 2009 Postat 27 oktober 2009 Det beror på mätaren, det är ju bättre med fler kontrollvätskor, 4 och 7 i ditt fall.Står det inte i manualen hur ofta den skal kalibreras? Citera
Datate Postat 27 oktober 2009 Författare Postat 27 oktober 2009 Det är möjligt att det gör, men har inte fått den ännu. Bör få den på torsdag, men tänkte jag skulle beställa så jag hade allt hemma till helgen. Dessutom ytterst tveksamt om det är någon manual till den, då den är begagnad. Citera
Ted Camenius Postat 27 oktober 2009 Postat 27 oktober 2009 du får både manual o de vätskor som följde med.. ph7, ph 4 samt nån förvaringsvätska. Citera
Datate Postat 27 oktober 2009 Författare Postat 27 oktober 2009 Ah...det är ju kanon. Då avvaktar jag med övriga beställningar tills jag vet vad, och om nått behöver kompetteras Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.