Gå till innehåll

Det ryker ur en sacrophytom


Patrik Steen

Rekommenderade inlägg

Kom hem idag då var hela karet vitt nästan efter en titt så såg jag att det rök ur min sacrophytom och att polyperna höll på att komma den har sett lite tråkig ut då den har bytt kar nylingen.Men varför ryker det ifrån topparna/armarna eller vad man kallar dem vad ska jag göra??

Skulle mer tro att det är en förökning i karet ditt och den släpper ut ägg eller mjölke i karet.

Hur beter sig skummaren?

Har den lekt så skulle jag föreslå 100gram aktivt kol per akvarieliter för att suga åt sig ev skit

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle mer tro att det är en förökning i karet ditt och den släpper ut ägg eller mjölke i karet.

Hur beter sig skummaren?

Har den lekt så skulle jag föreslå 100gram aktivt kol per akvarieliter för att suga åt sig ev skit

Skummaren skummar inte alls det kollade jag direkt eller det kom inte skum ifrån det..
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senare igår kväll så hade det förvunnit i alla fall och nu i morse så verkar det vara borta när jag tände för stunden bara för att se,sen rök det inte hela tiden igår såg bara det när jag kom hem och en liten stund efter sen vara det bara slem ifrån dem,det här med aktiv kol kan man lägga det i ett av filterfacken bak på sumpen efter skummaren?då jag har en helt ny nätpåse av detta bara liggande det skadar ju inte att köra med kol/Tack annars för alla svar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...