Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Mer än någon magnetventil ifall det finns, bör väl finnas kan jag tänka mig, annars hade den väl fyllt på vatten konstant. :)

Finns det något annat man ska hålla utkik efter?

Fick bytt tvättmaskin här hemma idag då den gamla dog inatt efter en vild färd i 1200 rpm över tvättstugegolvet....

Postat

Magnetventilen definitivt, jag använder en sån till atopåfyllning direkt från vattenledningen via osmosen.

Kolla hur pumpen ser ut, den kanske man kan ha i blandarhinken om inte annat. Troligen är dom inte dränkbara.

Postat

:) Tack Jonas, men det har vi gjort, redan kört två maskiner i den, och den är så snäll och tyst så, dessutom stannar den på sin plats.

Ska få lov att rensa den på prylar innan den körs till tippen iaf.

Ifall fler har tips så kom gärna med dem. :)

Postat

Jag kör en magnetventil från en diskmaskin till en äggkläckare så visst går det att hitta användbara saker där, den gör utmärkt tjänst men tolererar inget skräp i vattnet. Det finns ju annat spännande också, pumpar, nivåbrytare, div el...

Men en varning dock, tvättmedelsrester i ett akvarium är rakt ingen höjdare och somligt som t ex gamla slangar kan vara svårt att rengöra helt. Viss eftertanke skadar rakt inte.

Postat

Nej, det som var av intresse är isf det som inte är i kontakt med själva tvättvattnet. Inga slangar, koppar, tråg eller sådant, utan enbart det som är till renvattensidan.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...