Gå till innehåll

Borra i LS för pelarbygge?


herrGreen

Rekommenderade inlägg

Hej alla glada. Jag är ingen saltvattensägare än, men en prospektör med marinbiologiskt intresse och kunskap.

Jag tycker planering är väldigt kul (har hållt på några år nu:rules ) och har faktiskt kommit så långt som att införskaffa ett akvarium och en sump. Jag kommer vänta ett och ett halvt år med att starta upp eftersom jag inte har tid och plats, men det finns fortfarande intresse att diskutera.

OK - den egentliga frågan är om någon känner till hur bra det fungerar att borra i levande sten? Revpelare är ju snyggt men det känns som om en massa LS bara staplat på varandra är lite läbbigt. Om man staplar dom på ett "rör" eller någon form av armering som är fäst på en bas borde man kunna bygga fetare pelare med snyggare sten. Vad händer när man borrar stenen? Bakterierna lär väll få sig rejält med syre, inte så bra, så vitt jag förstått. Har LS en tendens att spricka om man belastar den eller slår på den?

Någon som prövat något liknande? (Jag vet att man kan limma/cementa, men nu skackar vi borrning).

Simma lugnt,

Leon

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...