freguz Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 Har luskat lite i forumet o inte hittat nåt bra vägledande om vad man ska välja för cirk pump i sitt nano kar.Jag har ett 45L och just nu sitter- micro-jet 450L/h : vill byta ut, den går inte att rikta- SEIO 1000 L/h : funkar ok, riktbar, magnetfäste men sprejar väldigt brett, blir liksom ingen stråleVad skulle ni andra satt in istället om ni fick bestämma?Jag funderar på tunze nano stream men den har väl typ 2500 L/h, är det lite saftigt kanske?Jag vill ha bra snurr i karet, har bara 2 clowner o lite koraller o räkor o krabbaHelst skulle jag vilja ha impulsstyrt så pumparna ändrar styrka i intervaller, men det låter dyrt bara man tänker på det Citera
OskarW Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 Jag tycker det är bra med en Mycket bred stråle, och SEIO ger ganska mycket för pengarna om man säger så.... kör på en till SEIO på andra sidan karet så får du lite turbulens.det ända negativa med SEIO är att ,iaf mina, de KAN behöva starthjälp om man stänger av dem... dvs ingen styrning på dem. Citera
freguz Postat 7 november 2009 Författare Postat 7 november 2009 ...det ända negativa med SEIO är att ,iaf mina, de KAN behöva starthjälp om man stänger av dem... Har du också det problemet! jag måste skruva lite o trixa med utblåset innan det sätter fart.... o sen får man plugga dit kåpan Citera
Jonas Am Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 Koralia Nano Stream pump från Hydor.Inkl. magnetfäste. Pumpeffekt: 900 l/hFörbrukning: 4,5 wHar sett dom för under 300:-Kanske kan vara något? Citera
freguz Postat 7 november 2009 Författare Postat 7 november 2009 Har oxå tänkt på hydor, men vem säljer dom, tänkte pipa iväg nu till antingen triton eller korallrevet i s-tälje Citera
OskarW Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 Har du också det problemet! jag måste skruva lite o trixa med utblåset innan det sätter fart.... o sen får man plugga dit kåpanjapp, fast för nmig räcker det om jag tar en annan pump, tex Returutblåset och blåser in i utblåset på den.... Citera
freguz Postat 7 november 2009 Författare Postat 7 november 2009 Det blev en SIEO 320 till (205 kr på korallrevet i s-tälje, bra pris tycker jag), så nu snurrar det på fint å den gick igång utan handpåläggning! Citera
Ragman Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 håller du pumpen i skick dvs rengör den ibland så tror jag inte den behöver starthjälp. jag har haft mina i 1 år nu o dom startar utan problem Citera
OskarW Postat 7 november 2009 Postat 7 november 2009 Precis, när man Tvättat rent pumpen så startar den fint. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.