Gå till innehåll

Idagsläget bästa nano streamern


freguz

Rekommenderade inlägg

Har luskat lite i forumet o inte hittat nåt bra vägledande om vad man ska välja för cirk pump i sitt nano kar.

Jag har ett 45L och just nu sitter

- micro-jet 450L/h : vill byta ut, den går inte att rikta

- SEIO 1000 L/h : funkar ok, riktbar, magnetfäste men sprejar väldigt brett, blir liksom ingen stråle

Vad skulle ni andra satt in istället om ni fick bestämma?

Jag funderar på tunze nano stream men den har väl typ 2500 L/h, är det lite saftigt kanske?

Jag vill ha bra snurr i karet, har bara 2 clowner o lite koraller o räkor o krabba

Helst skulle jag vilja ha impulsstyrt så pumparna ändrar styrka i intervaller, men det låter dyrt bara man tänker på det :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är bra med en Mycket bred stråle, och SEIO ger ganska mycket för pengarna om man säger så.... kör på en till SEIO på andra sidan karet så får du lite turbulens.

det ända negativa med SEIO är att ,iaf mina, de KAN behöva starthjälp om man stänger av dem... dvs ingen styrning på dem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

...det ända negativa med SEIO är att ,iaf mina, de KAN behöva starthjälp om man stänger av dem...

Har du också det problemet! jag måste skruva lite o trixa med utblåset innan det sätter fart.... o sen får man plugga dit kåpan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du också det problemet! jag måste skruva lite o trixa med utblåset innan det sätter fart.... o sen får man plugga dit kåpan

japp, fast för nmig räcker det om jag tar en annan pump, tex Returutblåset och blåser in i utblåset på den....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...