Gå till innehåll

220L Sultanens satsning


Sultanen

Rekommenderade inlägg

ÄNTLIGEN är den hetsiga tentaperioden över, skrev sista tentan idag :)

Julledighet = Akvariepill!

Är fortfarande kvar på samma steg som tidigare, rören skall beställas, hur pass långt tid brukar det ta att få hem saker ifrån https://www.marinshop.de/shop/ ?

Skall kasta ihop en liten "inköpslista" och få ett godkännande av er här innan jag slänger iväg min beställning, borde kanske hinna få ihop det idag eller imorgon hoppas jag!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • Svar 79
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Skulle verkligen uppskatta om någon tog sig tid att ge en kommentar på den "setup" jag skissat på till rören, väldigt dålig paintskiss men går nog att förstå om man försöker i alla fall :) Orkade inte sitta och bygga rör i sketchup =)

I ytavrinningsboxen:

Backup:

25mm hela vägen, sil i toppen så man inte får besök av en snäcka eller liknande ner i den, 25mm genomföring

Durso:

32mm rör till att börja med som smalnar av till 25mm innan genomföringen.

Retur:

20mm rör, delas i T kors för att dela ut flödet, kanske viktigare om man kör en returpump med större kapacitet. 20mm genomföring.

post-4821-1446891890782_thumb.jpg

I möbeln:

Backup:

Går direkt ner i skummarfacket till vänster. 25mm rör hela vägen

Durso:

Delas i ett T-kors och är Styrd med två kranar, den ena går ner i vattenbytes tanken och den andra går ner i skummarfacket.

Avrinningen ifrån vattenbytestanken går ner i skummarfacket och kan stypas med kran. 25mm rör överallt

Retur:

Går en 20-22mm slang ifrån pumpen till en nippel, därefter sitter en kran för att kunna hantera sumpen ostört om man vill. 20mm rör 20-22mm slang.

post-4821-14468918907989_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag var jag och lämnade in vattenbytestanken och huvudkaret till Glasmästar'n för borrning.

Vattenbyteskaret:

1x 36mm hål

Huvudkaret:

2x 36mm hål

1x 26mm hål

Hade verkligen uppskattat några tankar på "ritningarna"/tankarna jag har idag, så kan jag få iväg beställningen snarast:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...