Gå till innehåll

Vad är detta för anemon?


nike83

Rekommenderade inlägg

Condylactis gigantea?

hmm vet inte :) kan vara en sådan, men alla ser så lika ut!

Vänta tills den delar sig, eller klipp den mitt av över munnen. lägg den i en yngellåda i akvariet nån dag så går det bra, sälj delningen

hehe, vet inte om jag vågar göra de faktiskt! men de skulle vara roligt att testa, dock vet jag inte om jag skulle vilja misslyckas :(

hur mkt vill du ha för den ?

vet inte :) får se lite vad marknaden bjuder! vet inte hur man resonerar kring anemoner! vissa fiskar blir dyrare juh äldre dem är, kanske lika med anemoner? den kostade runt 500kr i butik för ett år sedan!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle tro att det är en Heteractis Crispa,

jag har själv aldrig fraggat på anemoner men tydligen ska det gå, på Crispan sägs det att man ska ta en scalpell och början vid ena sidan av munnen och fortsätta runt hela kroppen tills man når andra sidan i princip.

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle tro att det är en Heteractis Crispa,

jag har själv aldrig fraggat på anemoner men tydligen ska det gå, på Crispan sägs det att man ska ta en scalpell och början vid ena sidan av munnen och fortsätta runt hela kroppen tills man når andra sidan i princip.

Mvh,

Sunny

japp, de känns som om att de är en sådan! ser liknande ut!

hmm kanske får skaffa en scalpell då! undrar dock hur ofta man kan fragga av dem?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

går och funderar på att kapa min anemon, men vet inte riktigt om jag vågar! hur länge ska man låta den "vila" efter att man har kapat den? hittade en film på youtube där han stoppade ner den i karet, fast i en karantängrej efter en timma. men de framgick inte när man kan lägga ner dem i karet igen!

någon som har fundering kring detta?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...