Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

Natten mellan den 18e&19e Kläcktes hajen, jag har inte lyckats ta nåt kort än för han ligger bara och gömmer sig bland stenen. Och folk påstår att hajar kan va farligasmiley2.gif.

Postat

Jag har nu sett lite mer av min haj, jag försökte mata den med en bit räka men biten var för stor så den fick inte inbiten i munnen. Får prova med en mindre bit senare i kväll.

• 2 veckor senare...
Postat

Nu är hajen ute mer & mer men endast när det är mörkt. Den har inte ätit nåt än vad jag har settså jag börjar bli lite orolig, har försökt med räkbitar både färska & kokta samt artemia "fryst",den jagar efter maten men när den kommer ifatt den skiter den i det. Nån som har några tips?

Postat

det är problemet med dem kinkiga som attan. prova mer olika mat t ex plankton ochsquid(bläckfisk) de två fick jag igång mina hajar jag hade förr. bara kämpa på.

Postat

Ska prova med bläckfisk, Har i alla fall fångat den på bild, tyvärr inga höjdar bilder men det få duga tillsvidare.

post-1219-14468912023666_thumb.jpg

post-1219-14468912023785_thumb.jpg

Postat

Prova att ge hajen små bitar av riktigt färsk strömming, Min haj älskade det.

Hajar som är lämpliga för revakvarium är nattdjur och gömmer sig helst när det är ljust och visar sig endast på natten ellernär vankas mat.

Postat

Nej inget ätande än, den följer efter det jag har erbjudit, räka & bläckfisk men när den kommer ifatt det struntar den i det har provat varje kväll, ska prova black molly yngel när jag kommer över några.

Postat

Åhh det är såå spännande. Jag skulle vilja veta vad det blir för sort

nyss. Tur att andra har testat förut så man vet vad man kan erbjuda

den för mat. Var den mycket hungrig när den kläcktes?? Hur gamla

kan dom bli, hur stora, hur mycket växer dom med /vecka??

Massa frågor, förhoppningsvis massa svar. :)

Postat

Min åt ingenting på tre veckor, Hanarna blir större än honorna & dom växer ganska långsamt vad jag har förstått av tidigare inlägg i tråden och av info man kan hitta på nätet.

• 1 månad senare...
Postat

Hej här kommer lite uppdateringar på karet.

Tyvärr har min haj avlidit, pga att den tog sig över min ytavrinning o fastnade i en pump, bara för jag hade varit klantig :arg:

post-1219-14468912022515_thumb.jpg

post-1219-14468912022601_thumb.jpg

post-1219-14468912022676_thumb.jpg

post-1219-14468912022752_thumb.jpg

post-1219-14468912022836_thumb.jpg

post-1219-14468912022911_thumb.jpg

• Skapa Ny...