Atrox Postat 14 december 2004 Författare Postat 14 december 2004 Nja den satt & knapra lite alger från skalet, men det gör inte så mycket om han välter den, skalet är tomt
Atrox Postat 20 december 2004 Författare Postat 20 december 2004 Natten mellan den 18e&19e Kläcktes hajen, jag har inte lyckats ta nåt kort än för han ligger bara och gömmer sig bland stenen. Och folk påstår att hajar kan va farliga.
Martin_P Postat 20 december 2004 Postat 20 december 2004 Grattis till hajjen! försök locka fram ungen med nått o knäpp nån bild
aengus Postat 20 december 2004 Postat 20 december 2004 Grattis!är det en likadan som på bilden tidigare i tråden?
Atrox Postat 20 december 2004 Författare Postat 20 december 2004 Ja den är likadan som dom andra bilderna, men man vill ju gärna ta lite egna.
Atrox Postat 21 december 2004 Författare Postat 21 december 2004 Jag har nu sett lite mer av min haj, jag försökte mata den med en bit räka men biten var för stor så den fick inte inbiten i munnen. Får prova med en mindre bit senare i kväll.
Atrox Postat 29 december 2004 Författare Postat 29 december 2004 Nu är hajen ute mer & mer men endast när det är mörkt. Den har inte ätit nåt än vad jag har settså jag börjar bli lite orolig, har försökt med räkbitar både färska & kokta samt artemia "fryst",den jagar efter maten men när den kommer ifatt den skiter den i det. Nån som har några tips?
aengus Postat 30 december 2004 Postat 30 december 2004 det är problemet med dem kinkiga som attan. prova mer olika mat t ex plankton ochsquid(bläckfisk) de två fick jag igång mina hajar jag hade förr. bara kämpa på.
Atrox Postat 31 december 2004 Författare Postat 31 december 2004 Ska prova med bläckfisk, Har i alla fall fångat den på bild, tyvärr inga höjdar bilder men det få duga tillsvidare.
adddo Postat 31 december 2004 Postat 31 december 2004 Wow!! Snygg! Hoppas den börjar käka o allt går bra!
Atrox Postat 31 december 2004 Författare Postat 31 december 2004 Är dom här hajarna bara ute när det är mörkt, är det nån som vet?
Anders Häll Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 Jag har precis fått tag i ett haj ägg. Ngn som vet om det e ngt speciellt man ska tänka på så att hajen klara livhanken??
Klubbsson Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 Prova att ge hajen små bitar av riktigt färsk strömming, Min haj älskade det. Hajar som är lämpliga för revakvarium är nattdjur och gömmer sig helst när det är ljust och visar sig endast på natten ellernär vankas mat.
Anders Häll Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 ska testas..har dock ett tag kvar innan ägget kläcks..
BroderIsak Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 Haj ägg brukar korallrevet i södertälje ha rätt ofta om det nån som undrar!Isak
Atrox Postat 9 januari 2005 Författare Postat 9 januari 2005 Nej inget ätande än, den följer efter det jag har erbjudit, räka & bläckfisk men när den kommer ifatt det struntar den i det har provat varje kväll, ska prova black molly yngel när jag kommer över några.
Atrox Postat 10 januari 2005 Författare Postat 10 januari 2005 Provade idag med torsk filé, & vad hände hajskrället åt. Gissa om man blev glad!
Anders Häll Postat 10 januari 2005 Postat 10 januari 2005 Åhh det är såå spännande. Jag skulle vilja veta vad det blir för sortnyss. Tur att andra har testat förut så man vet vad man kan erbjudaden för mat. Var den mycket hungrig när den kläcktes?? Hur gamla kan dom bli, hur stora, hur mycket växer dom med /vecka?? Massa frågor, förhoppningsvis massa svar.
Atrox Postat 11 januari 2005 Författare Postat 11 januari 2005 Min åt ingenting på tre veckor, Hanarna blir större än honorna & dom växer ganska långsamt vad jag har förstått av tidigare inlägg i tråden och av info man kan hitta på nätet.
Atrox Postat 26 februari 2005 Författare Postat 26 februari 2005 Hej här kommer lite uppdateringar på karet.Tyvärr har min haj avlidit, pga att den tog sig över min ytavrinning o fastnade i en pump, bara för jag hade varit klantig
Rekommenderade inlägg