olis Postat 9 december 2009 Författare Dela Postat 9 december 2009 ja jag gör ett försök till efter jul... sen ibland behövs inegn inkoppning jag tog 2 clowner 3chromis viris en goby en ptsrräka och en pistol räka med en håv bara från det ena akvariet till det andra o dom mår toppen. aja jag ska vara försiktigare med inkoppning hädanefter tack för all hjälp här!mvh ola Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Moose Postat 9 december 2009 Dela Postat 9 december 2009 jag har aldrig använt inkoppning på fisk, har inte blivit av med ngn på grund av det.därimot är lägre djur känsliga för snabba svängningar så räkor, sniglar osv rekomenderar jag att koppa in. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 9 december 2009 Dela Postat 9 december 2009 Hepatus är mkt känsligare när de är riktigt små. Man bör vara försiktig med de allra minsta iaf. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
olis Postat 9 december 2009 Författare Dela Postat 9 december 2009 ok jag vet inte vad ja ska tro, kan jag bara ha haft en jävla otur helt enkelt? jasså dom är känsligare när dpom är små? jag trodde raka motsatsen.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
olis Postat 15 december 2009 Författare Dela Postat 15 december 2009 nu börjar jag bli riktigt orolig... nu har en clown med försvunnit. kan de va pistol räkan som käkar fiskarna? han har börjat skjuta ganska mycke nu på sistone... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan W Postat 15 december 2009 Dela Postat 15 december 2009 Jag plockade bort mitt gamla akvarium i helgen och bakom/under hittades flera saknade fiskar som måste ha hoppat över kanten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 15 december 2009 Dela Postat 15 december 2009 Nej det är inte en pistolräka som tagit din clown. Det är ingen mantis heller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
olis Postat 15 december 2009 Författare Dela Postat 15 december 2009 nu vågar man ju inte köpa fler fiskar...vad kan de vara 2 dödfall på så kort tid kan väll inte va slumpen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
olis Postat 16 december 2009 Författare Dela Postat 16 december 2009 sådär ja en chromis viridis borta med.... kan de va någon krabba eller nåt sånt från stenen?? blir tokig på detta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ghiller Postat 16 december 2009 Dela Postat 16 december 2009 Chromis har en tendens att hoppa ut, ifall du har ett öppet akvarium. Jag har blivit av med tre av tio på bara några veckor. Katten blir glad dock. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
olis Postat 17 december 2009 Författare Dela Postat 17 december 2009 ok mina har inte hoppat alls vad jag sett... men 3 fiskar på såhär kort tid som dött är ju konstigt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.