Gå till innehåll

Zeolit baserade metoder


salar

Rekommenderade inlägg

Har en liten fråga...

Förut körde jag AminoAcid Concentrat och körde ungefär 5 droppar dagligen. När flaskan tog slut fick jag tag i en flaska PXtra.

Började dosera 2ml dagligen som var ungefär 1/4 av den rekommenderade dosen på flaskan. Genast började cyanon komma på vissa ställen. Sen blev det allt mer cyano och jag gick ner till 1ml dagligen.

Fortfarande byggdes cyanon upp.

Numera kör jag 1ml 1 gång i veckan...å cyanon ökar aningen efter varje dosering, men minskar igen efter en stund.

Vad beror detta på? Borde det inte vara någorlunda samma saker i de 2 preparaten, eller är det så stor skillnad så denna stora skillnad skall behöva märkas!?

1ml i veckan känns ju ganska lite i nästan 800L vatten med mycket stenkoraller, men cyano vill jag inte heller ha.

Vad har ni för erfarenheter av PXtra eller de båda...får ni oxå cyano vid tillsättning?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag körde oxå zeovit tills för ett par månader sedan. Då hade jag hållt på i 1,5 år med detta utan att lyckats sänka mina näringsvärden.

Så jag gav upp och började med vodka istället.

Nu, efter 2 månader med vodka så är mina näringsvärden halverade och forsätter att sjunka, Halleluja :nöjd:.

Jag kan inte förklara varför men zeovitpreparaten verkade inte funka i min burk.

Kommer eventuellt att prova igen när jag fått mina värden där jag vill ha dem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...