<<JOHAN>> Postat 16 december 2009 Postat 16 december 2009 Kan man ha en del av uvc`n i vatten? Den ska vara ståendes i sumpen, och det är lite trångt så för att underlätta skulle jag vilja ha halva uvc`n under vatten (ståendes). Citera
_Manne_ Postat 16 december 2009 Postat 16 december 2009 om du har lampsladden uppåt så är där en svart 'ring' en bit ner på själva röret.. dit upp kan du ha vatten..mvh manne Citera
stigigemla Postat 16 december 2009 Postat 16 december 2009 Där sladden går in i UVC:t finns ingen tätning så kontakterna till lysröret kommer att fräta sönder av saltet. Det kommer alltid salt där man inte tror det är möjligt.Jag skulle mycket försiktigt lägga silikon över sladd genomföringen så att det tätar. Kommer det silikon i gängan blir det svårt att byta röret. Citera
Björn 530 Postat 28 december 2009 Postat 28 december 2009 Kolla länkenhttp://www.theaquariumsolution.com/uv-steriliser-20w-model"Single ended design and waterproof insulation to CE IP67. Allows the unit to be partially submerged in a sump thus reducing the space required for installation."MvhBjörn Citera
stigigemla Postat 29 december 2009 Postat 29 december 2009 Jag har fixat två 20w UVC efter det att de stått i sumputrymmet i percula 120. Båda hade kontakten på lysröret belagd med salt så den var sönderfrätt. Armaturerna är så pass lång att de stack upp 5-10 cm över vattenytan. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.