Gå till innehåll

ReefMax 105L


klisster

Rekommenderade inlägg

Hejsan alla, köpte idag mitt första saltvattensakvarium ett ReefMax 105L från Zoogiganten i Lomma.

Står i bruksbeskrivningen att vattennivån ska vara 3/4 vid dom här biobollarna och fyllt hela vägen up vid filterna, men kan det vara rätt?

För det låter som rinnande vatten hela tiden vid biobollarna. lite jobbigt på natten kanske. Någon som vet vilket som är rätt?

Är ganska nybörjare på det här men kommer väl igång så småningom.

Tacksam för svar, MVH.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan alla, köpte idag mitt första saltvattensakvarium ett ReefMax 105L från Zoogiganten i Lomma.

Står i bruksbeskrivningen att vattennivån ska vara 3/4 vid dom här biobollarna och fyllt hela vägen up vid filterna, men kan det vara rätt?

För det låter som rinnande vatten hela tiden vid biobollarna. lite jobbigt på natten kanske. Någon som vet vilket som är rätt?

Är ganska nybörjare på det här men kommer väl igång så småningom.

Tacksam för svar, MVH.

Hej, det stämmer säkert, anledningen är för att du ska få circulation därbak, därav ljudet av rinnande vatten.

men hur är funktionen i clownhottellet då? för när man fyller upp det så blir alla facken helt fulla ju... tycker det e skumt o många moddar ju sina hotell men meningen är ju att det ska kunna fungera orginal...?

mvh Giz

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är slem som den söndrar ut när den blivit irriterad. (Flytten) Den kan vara trögstartad men växer fort när den väl kommit igång.

Så det försvinner av sig själv efter tiden? Märkte att den var väldigt seg efter flytten på att komma ut, men nästan alla har kommigt ut nu men var lite orolig för slemet "mögel liknande" för det kom några dagar efter jag flyttat den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...