Gå till innehåll

Lifeguard 25W


TgL9705

Rekommenderade inlägg

Tyvär så får jag inget svar från "kontakten"`din Ragman, någon annan som vet var jag kan få tag på ett sånt här uvc ersättningsrör.Kanske nått rör från nån annan tillverkare passar?

ok jag har alltid fått tag på honom rätt snabbt. kanske är på semester :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

lägg till moms o tull med.

o sen hoppas dom e hela, det e långt o färdas o säkert struligt om de skulle va trasiga :( jag tänkte också på o beställa därifrån innan jag hittade i sverige.

men då jag köpt grejer från usa innan o fått betala dyrt i tullen så lade jag ner den tanken :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Går de som gift och har ett kvitto på 10$ så slinker de igenom utan avgifter,har beställt annat från usa tidigare(ej akvarie) och bara åkt på moms och tull 1gång och det berodde på att de glömt värdet på paketet och bara skickat som gåva.Då ringde tullen och frågade mig vad det var värt,var nästan ärlig då.Men även om man åker på momsen och tullavgiften blir det ca 380:- för rören och det är ganska lugnt att betala.Sen skulle de skicka rören riktigt bra förpackade,så vi får väl se hur det går.Trodde det skulle bli dyrare än vad det blir /st även om man åker på tullning.

"All are packed withing styrofoam and shipped First Class, we have had few problems with the literally 100s we have shipped, but unfortunately all it takes is one very abusive postal employee to damage the package to the point of compromising the sytrofoam protection."

Ändrat av TgL9705
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Tänkte bara tala om att UVC rören har kommit,3 st 25W som inklusive frakt fick en slutsumma på 221:-/st.

Så då vet ni allihopa att det funkar klockrent att beställa därifrån,skickades som gift eftersom jag sade till om det.

Och det är nästan så att frakten är billigare därifrån än om man skickar inom sverige ;)

Jo beställde även 4st Metallhalogen lampor (14k) från ett ställe i Hong Kong,fantastiska lampor så få se hur länge de håller men för ca 150:-/st

och supersnabb frakt så kan man prova hoppas inte korallerna dör nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 6 månader senare...
Guest Caligula_2004
någon som vet livslängden på dessa 25w rör till aquastepen ? kör mitt dygnet runt, någon mer som gör det ?

Livslängden för ett UV är cirka 8000 timmar, därefter går det antingen sönder eller slutar att fungera mer eller mindre.

Rekommendationen för de som använder det 24/7 är att man skall byta i 12-månaders intervaller.

Min rekommendation är att man kör det aktivt 4-5 dygn/vecka och byter det efter cirka 15 månader.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...